fredag 15. januar 2010

Alle som har blitt svindlet av finnalle legg inn historie her

Finnalle, finnalle.no, avanti media, avantimedia.no eller bare lokaltiBYNAVN.no som de også kaller seg har livnært seg på å svindle kunder i flere år. Jeg har selv blitt svindlet av de og har nå blitt oppfordret til å lage en slik blogg for at flest mulig skal legge inn sin historie. Flere historier som blir lagt inn om finnalle nærmere kommer vi at de tar saken til riksmedia.

Uansett er du kunde av de så kopier ut denne tekst og send den fra din egen mailadresse til de slik at de ikke sender deg flere regninger:

Jeg sier herved opp mitt abonement hos dere og og vil fra nå ikke ha flere regninger fra dere. Vennligst bekreft at dette nå er oppsagt.
Hilsen Firmanavn, org nr, og kunde nr.

Dere vil sikkert ikke få svar, ta derfor vare på kvitteringen så dere kan fremlegge den når de sender ny, for det gjør de. Sitter dere med regninger fra de i dag så ikke betal. Alle forliksråd i Norge er nå klar over metodene de bruker, så forlikssaker vinner alle over de.

Lykke til i kampen mot finnalle.

136 kommentarer:

  1. finn alle dot no er utrolig sleipe. Deres approach er å vise et søkeeksempel på Google: "ford dekk". Da dukker en av deres sider opp. Så spurte de om jeg ville likt å vært øverst på Google på mine søkeord (han nevnte spesifikt hvilke nøkkelord)... Lykke til, tenkte jeg, men de pushet videre.

    Senere i samtalen finner jeg ut at de allerede har signert andre firmaer med mine nøkkelord - ergo var det bare løgn at jeg skulle havne øverst på Google (som ventet) - dette visste de hele tiden samtidig som de pushet med dette som argument.

    Selgeren kalte meg frekk da jeg konfronterte dem. I tillegg påstod dem at de hadde X ant søk på et nøkkelord i mnd i deres søkemotor. Jeg fant ut at dette tilsvarte 75% av ordets søkevolum i Google. Så det var også sannsynligvis en løgn.

    Og selgerene kan ikke SEO-uttrykk engang.

    Legg på røret før de ødelegger dagen din.

    SvarSlett
  2. Hvis du skal markedsføre din internett-side, skal du holde deg unna:
    Finnalle / Avanti Media AS
    Nettkatalogen 180
    Disse gir absolutt ingen resultater til ditt nettsted. Bruk google enkelt og greit.

    Skal du bruke nettbetaling på din hjemmeside, styr unna "TELLER" og "ELAVON" Har du en aldri så liten betalingsanmerkning, får du ikke bruke deres tjenester.
    Worldpay eller Paypal kan du bruke, der er du iallefall velkommen, og de har et mye bedre og mer avansert system.

    PS: Har du dårlig erfaring, eller fått et dårlig produkt, send navnet på firmaet til:
    toptradefinance@hmamail.com og vi skal legge ut dritten her for å advare andre.

    SvarSlett
  3. Nettkatalogfirmaet Avanti Media har tatt kontakt med flere klubber for å få dem til å betale for å registrere seg på nettsiden finnalle.no mot å betale en pengesum.

    Klubbene skal ha blitt forespeilet at de får 1,20 kroner per treff de får på sin egen nettside gjennom medieavtalen mellom Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball.

    •Fotball
    Problemet til flere av klubbene som har sagt ja til avtalen, er at pengene fra medieavtalen bare fordeles gjennom nettreff til eliteserie- og 1. divisjonsklubber. Det er heller ikke avklart hvordan denne fordelingsnøkkelen skal være.

    KLAR BESKJED: Klubbledere BA har snakket med, forteller at de fikk inntrykk av at firmaet representerte Norsk Toppfotball og Norges Fotballforbund.

    –Vi har vært i kontakt med personen som ringte rundt og gitt klar beskjed om at han på ingen måte har noe med oss og gjøre, forteller administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Niels Røine.

    «Dette er svindel! Vi ber alle som blir kontaktet om å ikke inngå avtale eller akseptere tilbudet», skriver Norges Fotballforbund i en e-post sendt ut fra breddefotballsjef Trygve Bornø, og som Hordaland Fotballkrets har sendt videre til klubben i fylket.

    –Dette har vi sendt ut for å være preventive slik at klubbene ikke sier ja til det vi oppfatter som lureri, utdyper Bornø.

    MISTENKELIG: Voss Fotballklubb er et av lagene som er kontaktet.

    –Det hørtes også ut som om selgeren representerte Norsk Toppfotball. Vi ble vist annonsen som var laget for Odd Grenland, og det ble fortalt at de også var i samtaler med Trond Egil Soltvedt i Kvernbit. Tilbudet hørtes i første omgang fristende ut. Men jeg begynte etterpå å lure på hvordan man kan tjene 1,20 kroner per nettreff, sier administrativ leder Einar Melve, som tok kontakt med både Soltvedt, Niels Røine og Odd Grenland-ledelsen før han takket nei til å betale 3900 kroner til firmaet.

    –Jeg syntes det hørtes ut som om det var ugler i mosen etter at vi ble kontaktet, forteller Trond Egil Soltvedt, som er daglig leder i Kvernbit. Også han sa nei til avtalen etter å ha snakket med sine kontakter i fotballfamilien.

    –Det er synd at slike folk forsøker å ta penger fra klubber som kan benyttes til kjøp av fotballer eller andre breddeformål. En klubb som Kvernbit trenger alle pengene vi kan ha til driften, sier den tidligere Englands-proffen.

    Nettfirmaet har allerede lagt ut en annonse for Odd Grenland.

    –Vi fikk inntrykk av at dette var et samarbeid med Norsk Toppfotball. Etter å ha sjekket med dem, fant vi ut at det ikke stemte og takket nei, sier Hans Erik Utne, daglig leder i Odd Grenland.

    –Vi liker ikke at vi blir brukt som referanse av noen som vi overhodet ikke har med å gjøre, legger han til.

    – REN MISFORSTÅELSE: Markedskoordinator i Avanti Media, Usman Rafiq, mener klubbene har misforstått ham.

    Rafiq har vært i kontakt med både Kvernbit og Voss. Han kaller det en ren misforståelse at han har fremstått som representant for Norsk Toppfotball og Norges Fotballforbund.

    –Vi har aldri sagt at vi representerer noen andre, og jeg vil understreke at vi opptrer helt uavhengig. Vi driver med optimalisering av nettsøk, sier Rafiq.

    –Men klubblederne sier at de har oppfattet deg som en representant fra Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball?

    –Hvordan klubbledere har oppfattet oss får bli deres sak. Det er en ren misforståelse. Jeg har hatt en dialog med Niels Røine i Norsk Toppfotball der jeg har gjort helt klart at vi opptrer uavhengig, sier Rafiq, som poengterer at de som sier ja til en avtale med dem må gjennom fire sikkerhetsnivåer før avtalen blir gjennomført

    SvarSlett
  4. Foretaket har en omsetning på cirka 30.000 kr/år og er som en hobby å anse. I slutten av mars mottok jeg en henvendelse fra en telefonselger i Avanti Media AS. Selgeren presenterte seg som selger for Google og ville gi meg et tilbud. Han hadde sett vår annonse hos konkurrenten Kvasir/Eniro Norge AS. Han ville nå gi meg et godt tilbud som var mye billigere og bedre enn det jeg hadde fra før. Han lovet meg «gull og grønne skoger» og at jeg kunne si opp min avtale med Kvasir når denne utløp. Jeg ville uansett gjennom Avanti Media og finnalle.no få mye bedre uttelling (komme høyere opp på søk).

    En avtale som ville gi meg god uttelling på Google sin søkemotor var meget fristende så jeg sa ja til avtalen til kr. 3998,- (eks mva.). Deretter gjorde jeg mine registreringer og forventet raske resultater (som var lovet av selger). Men dagene gikk og jeg kom ikke høyere opp/ble ikke mer synlig på Google-søkemotor. Jeg fant til og med ut at mange av mine kirkelige kollegaer kom høyere opp uten å betale for det. Jeg klaget umiddelbart. Dette var ikke det jeg var lovet.

    Men tross i at de flere ganger lovet bedring skjedde ingenting. Fakturaen som jeg nektet å betale inntil de hadde oppfylt sin del av avtalen gikk så til inkasso. Da kom et nytt sjokk. Avanti Media (gjennom Aktiv kapital Norge) bringer saken inn for Forliksrådet i Oslo! Dette selv om mitt enkeltmannsforetak er registrert i Narvik. På denne måten forsøker å tvinge gjennom en uteblivelsesdom da det vil være uforholdsmessig dyrt for undertegnede å reise til og møte opp i Oslo forliksråd. Mine utgifter til en slik tur vil jo overgå beløpet saken omhandler.

    Det blir for enkelt hvis et selskap kan drive telefonsalg slik Avanti Media i dette tilfellet har gjort ovenfor meg og deretter sende meg en faktura. Og hvis jeg ikke godtar (bestrider) denne kommer saken opp for et forliksrådet i Oslo (som ligger 150 mil unna). Dette er en praksis som er mot intensjonen med lokale forliksråd. I forskriften skal saken inn for innklagedes forliksråd hvis ikke annet er avtalt mellom partene. Dette er ikke gjort i denne saken. Det hjelper ikke at Avanti Media i forliksklagen viser til sine leveringsbetingelser. Disse ble jeg ikke gjort oppmerksom på av selger.

    Jeg vil med dette advare andre mot å inngå avtaler med Avanti Media AS. Etter det jeg vet ringer de alle nyregistrerte selskap over hele landet og tilbyr avtaler. For meg har dette bare skapt problemer og de holder ikke inngåtte avtaler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Hva blei det ut av det? Måtte du allikevel reise til Oslo?

      Slett
  5. Endelig noen som tar ansvar. Det er lett å se at de jobber MOT slike blogg innlegg. Jeg kjenner en som hadde en tjeneste med navn risogros.com – der ble det så mye skriverier om Finnalle.no og historier på hvordan de jobber at han fikk drapstrusler. Han vil ikke si noe om hvem som kom med disse trusler, men ut fra slik jeg forsto det så jobber politiet med dette. Siden turte han ikke lenger å ha oppe. Jeg har selv blitt lurt av Avanti Media AS – eller finnalle som de kaller seg. Jeg sa opp avtalen for lang tid tilbake, men fikk likevel en regning de ikke ga seg på. Jeg hadde tatt vare på kopi av mailen jeg hadde sendt, så det er lurt å sende inn en oppsigelse nå i disse dager til de slik at dere slipper å få ny regning som kort tid. Styr unna de – useriøse og farlige.
    Hilsen en kunde fra Bergen som fikk igjen sine penger.

    SvarSlett
  6. Jeg har jobbet for dette firma og mistet jobben etter bare kort tid. Mista og mista – jeg ga meg vel selv da jeg ikke ville lyve slik de ba meg om. Jeg slutte med en annen kar som også ga seg av samme grunn. Han sa han skulle gå til politiet med dette, men jeg har ikke snakket med han siden vi sluttet på likt. Tydelig at han ikke tok dette videre, for da hadde det vært lagt ned nå. Det er lett å se at de prøver seg på å bytte navn eller noe rart om dagen, for de har nå begynt å markedsføre seg med lokal portaler som bla: lokaltibergen.no – lokaltistavanger.no og lokaltisarpsborg.no osv. Videre så blogger de masse rundt selv slik at svindel bloggene om den skal forsvinne bort fra google. Måten de selger på er ulovlig. Om de har fått deg til å trykke på en knapp på nett, så er ikke dette godt nok til å måtte betale en regning. Bare ikke betal regningen, og klag til de på måten den er inngått på. Da har de ikke lov til å sende den til inkasso. Vi ble lært hvordan vi skulle lure deg som kunde, og det kan jo umulig være lov. Mvh: Tidligere ansatt som skammer seg.

    SvarSlett
  7. Jeg har en lang lang sak gående med disse folka. Jeg har annonsert i alt fra Guleside, Sesam, Google, Nettkatalogen, Gul, Finnfirma, Kvasir og Bedriftsoket, men av en Thomas Hansen fra Finnalle sa klart til meg at jeg kunne kutte all annen markedsføring da de samarbeidet med google og kvasir og at det var dette som var viktig så ble jeg enig med han. Han lovet også å si opp alle andre annonser for meg, noe han selvfølgelig ikke gjorde. I ettertid har mitt firma blitt fjernet med flere linker fra Google – jeg har ringt Google i Trondheim og spurt hvorfor, og svarene de kunne gi meg er at finnalle eller Avanti Media AS som de også er kjent som har manipulert Google så mye at de nå fjerne mange linker som kommer fra de fremover. Det vil i klar tekst si at annonse hos Finn Alle vil gi deg en motsatt effekt med å fjerne deg fra Google.
    Det er lett å se at dette også stemmer med å ta et søk mot finnalle på google fra dag til dag og se hvor mange lenker som blir fjernet hver dag. Søk også på lokaltibergen.no og sjekk hvordan de flytter alt over til andre lokale portaler. Google gjorde meg oppmerksom på dette, så jeg tror nok saken er tapt for Finnalle.no og deres kunder i fremtiden. Jeg kom med ut av dritt avtalenmot at jeg betalte for et år til, men ba om å bli slettet på dagen – de ga meg google linkene tilbake igjen. Send de en oppsigelse i dag og de de slette deg på dagen – om ikke blir du sett på som useriøs av Google og de vil fjerne deg også.

    SvarSlett
  8. Ha ha – ja nå ser det ut til at Google fjerne de ja. Sjekket antall linker inn mot site:finnalle.no nå og det viser seg at den teller nedover. anbefaler alle kunder som har kjøpt annonse hos finnalle at de ringer inn og ber om å bli fjernet umiddelbart. Nå har de solgt annonser på google i lang tid, og nå fjerner Google deres kunder fra deres register. Stakkars kunder, akkurat nå betaler de for å bli fjernet fra Google.

    SvarSlett
  9. Jeg er kunde der. Jeg kjøpte en annonse der for å bli sett på google.no – det var jo dette som var deres varemerke. Jeg har sett at min synlighet forsvinner på google om dagen, men har ikke skjønt hvorfor. Jeg har lagt inn en rekke søkerord som jeg har vært å finne på 1-2 side på google, men nå er de borte – skjønner hvorfor nå. Jeg kontakter de på mandag og ber om å bli fjernet. Takk for tipset.

    SvarSlett
  10. Mine søkerord virker fortsatt på Google gjennom finnalle. Men jeg ser jo at de går lenger og lenger ned på listen. Vårt firma jobber daglig mot å bli funnet på nett, så jeg sjekker hver dag antall linker inn mot vårt firma, trafikk og lignende. Vår trafikk har gått opp, men trafikken fra finnalle har gått ned, så det er bra at jeg fant denne siden. Vi avventer å ser på dette i løpet av uken – om det viser seg å gå enda lenger nedover + at de vil fjerne linker fra Google så er det slutt for annonsen på finnalle. Da er det vel også slutt for hele finnalle – for noe annet har de jo ikke. 99 % av all trafikk finnalle.no har kommer fra Google, så da er det bare å pakke sammen for de. Moro å følge med på dette, lover å poste mer her om det skjer noe.
    Santande Group

    SvarSlett
  11. Jeg jobbet der nå før jul og det er stort sett klager og sinte kunden som ringer inn der om dagen. Dette som det her skrives om ble kjent for oss i november, derfor sluttet vi også da det ikke gikk ann å selge uten å lyve. De har bare en selger som selger bra der, men det blir feil å si at han selger – han lyver bra. Det er heller ikke så mange igjen der inne nå, så jeg tror nok dette problemet er kortvaring – de legger nok snart ned hele butikken sin.
    Jeg angrer for at jeg jobbet for de, men har sluttet nå, så da er det jo greit.
    G G

    SvarSlett
  12. Er kunde der ok kommer meg ikke ut av det. Jeg sa opp i fjor, dette hadde jeg bevis på, men det står i deres avtalevilkår at du må si opp med samme epost adresse som du har lagt inn eller som du brukte ved avtale inngåelsen. Den har jeg ikke lenger, så nå mener de at jeg må være kunde for resten av livet – seriøst, nå kan jeg ikke si opp da jeg ikke har den gamle eposten. Kan dette være lov?
    Larvik kunde som er sint.

    SvarSlett
  13. Jeg er thomas hansen vi har ikke jort noe ulovlig. Finnalle virker bra og mager søker der. Dere drit dere ut. Det er ikke sånn dere skrievr.

    SvarSlett
  14. Mitt firma har annonser der og vi brukte også lang tid for å stoppe forholdet. De sa vi ikke hadde sagt opp til tros for at vi satt på kopi av oppsigelsen. Saken gikk så langt at det ble møte i forliksrådet. De tapte så klart, men likevel så var dette kjipt for oss at vårt firma måtte møte slik i et rettsmøte. Vi annonserer i noen kataloger, men Finnalle styrer vi lett unna, for de truer, lurer og utnytter firmaer, det vil vi ikke være med på.

    SvarSlett
  15. Jeg er kunde der, men takk for tipset. De får min oppsigelse i morgen. Dette var jo oppvekkende informasjon. Jeg har søkt etter de på nett og har funnet ut at det er mange mange slike historier om de og deres metoder.

    SvarSlett
  16. Jeg fikk en regning fra de på en annonse jeg ikke hadde bestilt. Jeg flyttet til Danmark og sa til de at jeg ikke ville betale – da ble jeg truet med at de kom ned til meg for å hente pengene. Jeg vurderte sterkt om jeg skulle sende noen til deres kontor og avlegge et besøk, men jeg venter med det. En tlf til fra de så sender jeg noen som kan snakke de til fornuft.

    SvarSlett
  17. jeg sende de denne mail og fikk dette svaret for litt siden:

    Vi forholder oss til din bestilling og krever at du betaler inn 5500 kr til vår konto snarest. Om ikke dette er betalt innen 2 dager vil vi sende det til inkasso.



    Finnalle.no / Avanti Media AS




    --------------------------------------------------------------------------------

    From:
    Sent: 13. januar 2010 10:47
    To: post@finnalle.no
    Subject: oppsigelse



    Jeg har snakket med en Hansen hos dere som viste meg hvordan Google virket og hva man kunne søke etter osv. Han ville vise meg rundt og ba meg søke en rekke søkerord som pekte rett inn til deres side. Så ba han meg trykke på en knapp for å åpne en profil for mitt firma bare for å se – nå jeg trykket så jeg at dette åpnet min profil og begynte å ane at jeg var lurt. Jeg sa da til han at jeg ikke ville kjøpe noe, og da la han bare på. Jeg ringte han tilbake mange ganger, men han ignorerte meg og tok ikke telefon.



    Jeg fikk deretter en regning, og når jeg prøver å ringe dere er det ingen som svarer. Nå vil jeg at dere fjerner regningen og mitt firma fra deres register.



    Mvh



    Xxxxxxxxxxxxxxxxx xx

    Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

    SvarSlett
  18. 5500 kr? jeg fikk annonsen til 600 kr der. Jeg har likevel sagt den opp da den bare fikke meg fjernet fra google med egene lenker inn til min hjemme side. Finnalle klarer vi oss lett uten ja :-/

    SvarSlett
    Svar
    1. hvorfor er alle disse historier fra 2010.

      jeg opplever mye av det samme i 2013

      Slett
  19. Mitt firma ble ringt opp av de og en selger fra finnalle fortalt oss at de viste hvordan man kunne lure google og kvasir. Han snakket ikke om eget produkt, men google og kvasir var deres budskap. Lett å se at ledelsen der ikke har noe eget produkt selv, men selger noe annet, men er dette lov? Det forteller jo også mye om de som jobber der – at de kan være med på noe slikt? De blir nok tatt alle sammen der snart.

    SvarSlett
  20. Godt å bli varslet slik ja. De ringer meg ganske ofte og prøver seg på dette med Google. Sist gang så gikk de så langt og spurte ok jeg trodde på julenissen når jeg annonserte på nettkatalogen.no – at ikke noen får stoppet de. Jag har nå lagt inn deres nr så når de ringer svarer jeg bare ikke :-)

    SvarSlett
  21. Jeg fikk også en sina mail av de for litt siden. Den var så sint og på grensen til ulovlig at alt er levert politiet. De mente også at jeg ikke burde betale noen regning til de. Jeg var også i kontakt med en kompis i VG og han sa at de hadde mye stoff om dette firma og at de kanskje lager noe ut av dette med tiden. Han ville svært gjerne ha info fra meg når saken gikk videre, og hva som ble utfallet.

    SvarSlett
  22. Finnalle forholder seg ikke til forbrukerloven. De overholder heller ikke klageloven at man kan trekke seg. Håper politiet henter de snart jeg. Jeg snakket med forbruker rådet og de kjente godt til de. Avanti Media er også snart konkurs.

    SvarSlett
  23. Nå er vel heller ikke du forbruker, det er dette som er feil. Dere kjøper annonser og skjønner ikke at dere kjøper som et firma av et annet firma, da er man ikke forbruker. I følge lover og regler så er dette lov

    SvarSlett
  24. Finnalle ringte meg i dag og snakket dritt om andre katalog selskap, snakket om google og kvasir, og solgte ikke sitt eget produkt. Jeg googlet de, og det er lett å se at Avanti Media AS, eller finnalle.no som er deres portal navn driver med tull. De er ikke tilknyttet noen trygg katalog eller tns gallup heller, så dette er rett og slett svindel. Kan de virkelig selge google på en slik måte uten å ha noe avtale med de? Jeg takket høflig nei etter en lang og desperat samtale, men dette bør jeg advare dere alle mot. Finnalle er kun ute etter å svindle deg.

    SvarSlett
  25. Google bekrefter nå at de fjerner Finnalle.no, Finnalle, Avanti Media AS, og Avantimedia.no sine linker. Er du kunde av dette firma børt du gi beskjed allerede i dag at de skal fjerne deg – om ikke kan også ditt firma bli fjernet fra google da ditt navn blir sett, lest og oppfattet som det samme som Finnalle. Det er en robot som leser inn/ut dette, og det er derfor du bør kreve at de sletter deg umiddelbart. Nå kan jeg love dere at de vil miste alle sine kunder, for nå har de ingen ting å selge på. Ta kontakt med Google selv og hør hvordan du kan unngå dette.

    SvarSlett
  26. Jeg har nå snakket med google, og dette viser seg å være korrekt. Google har bestemt seg for å fjerne store deler av kataloger fra sitt resultat, så det gjelder for alle, men spesielt er det med Finnalle.no som aktivt har vært ute for å manipulere deres systemer med søkerord og underliggende sider – samt at de også ringer smb markedet i Norge og ”SELGER” google. De spurte meg hvordan jeg hadde blitt kunde hos de, og de ville ha historien bekreftet og mailet til seg – mot dette så fikk jeg Google søkerord annonse for 1.000 Kr som en test, så har du opplevd at Finnalle har lurt deg på samme måte kontakt Google med din historie så får også du gratis annonse penger.

    SvarSlett
  27. Jeg prøvde å komme i kontakt med de, og det er jo ikke lett. Jeg har en kompis som jobber i Google i Tronheim, så han sjekket dette for meg. Det stemmer at de ser etter historier om finnalle. Jeg spurte hvem man kunne maile eller ringe, de ville helst at du sender saken til Google Norway AS, C J Hambros Plass 2 A, 0164 Oslo med historien og ditt firma og org nummer så sender de en gave sjekk tilbake for google annonsering. Enkelt og greit.

    SvarSlett
  28. Jeg har vært kunde der i 2 år men har møtt litt tøffe finans tider det siste halv år. Jeg skulle si opp dette uansett, men jeg sjekket nå og ser faktisk at de har slettet flere innlenkinger som jeg hadde med finnalle. Nå er det hvertfall lett å si dette opp.

    SvarSlett
  29. Jeg har sendt oppsigelse til de i dag – ikke fått svar enda, men vi får se hva de svarer. Har sendt mail til google også. Ser nå i ettertid at dette blir helt feil. De solgte jo ikke finnalle men kvasir og google – kanskje man kan sende kavasir en mail også med samme info som google får. Nå blir svindlerne tatt en gang for alle. Oppfordrer alle til å sende de en oppsigelse nå, for neste uke kan det være for sent når du får en ny faktura i posten.

    SvarSlett
  30. Jeg har jobbet for de og ja de har 1 selger som selger der – ingen andre som klarer å selge den dritten de tilbyr kundene. Han som selger driver bare med tull og fanteri også. Ingen andre som klarer å lyve slik han gjør. Han kan nok ikke kalles en rakett forsker denne selgeren heller. Men eierne er jo happy, de bare smiler og ler og klør han på ryggen., men hans lyver og svindler nye kunder hele tiden. Vi prøvde å spise lunsj med han et par ganger, men hans sosiale intelligens er ikke slik vi Nordmenn er vant til. En stoooor stooor dust er det han er. Det toppet seg for oss andre som jobbet der da han fikk skryt for å true en kunde. De er utlendinger og svindlere alle som jobber der.

    SvarSlett
  31. Ja det begynner å bli mange artikler om de nå. Jeg googlet og fant dette nå da jeg fikk en telefon av de i dag. Jeg ville inn og sjekke litt – ser jo nå at jeg bør unngå de. Jeg fant en del andre ting om de også på Google, så takk til dere som har skrevet inn her.

    SvarSlett
  32. Finnalle funker bra. Jeg har fått mange jobb derfra. Ikke ale som er misfornøyd med de.

    SvarSlett
  33. Dette er den beste måten å bli funnet på:
    Jeg har prøvd de fleste katalog tjenester, men jeg har også hatt tellere og pekere som har gitt meg rapporter på hva jeg har blitt funnet på, hvor jeg er funnet, og ikke minst når og av hvem om det er en bedrifts ip adresse. Jeg har annonsert i disse kataloger for å bli optimalisert gjennom google. Det er ofte i førsten en slik katalog annonser virker best da den nylig er indeksert. Etter 1-3 mnd forsvinner den ofte ut til side 2-3 og 4 og da er den null verdt. Har må man også vite hvilken katalog som er bra på hva. Noen er gode på navn og firmanavn, mens andre er best på bransjer eller søkerord. Jeg begynte etter kort tid å se at det å oppdatere sin annonse med andre søkerord, fornye de eller bare stokke litt på de gjorde at jeg kom på toppen igjen. Kataloger er aggressive i sin salgsmetode, men de er faktisk viktige å annonsere i. Det er ofte de som får deg opp og frem i Google som de alle fleste bruker om dagen. Kjøp gjerne katalog annonser, men bytt søkerord og budskap hver 3 mnd om det er mulig. Nå over til bloggens tema som dreier seg om finnalle. Dette er et firma som tidligere har vært gode på dette med søkerord og ikke firmanavn. Nå gikk google ut for noen måneder siden og sa at de skulle kutte bort flere kataloger og fjerne de fra første siden på søkeresultatet. Jeg tror ikke Google oppfatter alle kataloger som like plagsomme og hensynsløse som finnalle, for frem til nå er det lett å se at det er finnalle som blir fjernet. Verre er det at alle nye annonsører hos finnalle.no ikke blir indeksert + at google også fjerner alle firmaer som står i registeret til Finnalle.no.
    Hvor dette ender vet ingen – bare Google. Uansett så vil nok ikke finnalle være rett katalog nå eller i fremtiden. De har nok ikke spilt sine kort riktig ovenfor Google.
    Hilsen expert.

    SvarSlett
  34. Moro med et slikt innlegg. Man får ikke så mye ut av noen som bare skriver dritt, men dette gir oss en mulighet til å forstå, mene og synse noe om dette. Takk for et godt innlegg seso ekspert.

    SvarSlett
  35. Finnalle.no driver svindel. De ber oss som kunder å se på deres side, legge inn informasjon og trykke godkjenn – og vips på har vi blitt kunder. Når du prøverå ringe de tar de ikke telefon. Skal man kjøpe en annonse på nett bør man sjekke TNS gallup for å se om de ligger der, men det gjør ikke finnalle. Der finner du tv2 – tv2.no – vg.no og mange andre kataloger, men ikke svindelbedriften finnalle. De har blitt politianmeldt en rekke ganger, men det er ingen som får tak i de. Alle som blir ringt av de må styre unna dette. Det er Avanti Media som står bak dette. Styr unna dette svindel og useriøse firma. Om de ringer deg ta kontakt med Politiet, for også de leter etter de.
    Hilsen en kunde som nå ringer alle deres kunder og lager en stor sak over hvordan dere jobber.

    SvarSlett
  36. Google vil nok ikke fjerne alle finnalle linker, men de vil fjerne mesteparten. Og når de mister innlinker vil de miste trafikk som igjen gjør at de mister enda flere linker. En herlig karusell å komme i dette her. Mange vil no tenke at dette ikke stemmer med google at de kaster ut finnalle.no men sjekk linker på google daglig eller se på trafikktallet til finnalle så ser dere at dette er riktig. De som eier dette firma er nok ikke smarte nok til å gi seg, men vi får jo håpe at de få selgerne de har bør stikke før skuta går helt unner.

    SvarSlett
  37. dritt kaos firma, jeg får ikke kontakt med de, så jeg klarer ikke si opp dette, noen som har tips her?

    SvarSlett
  38. ring, esnd mail og ikke gi deg. Jeg brukte lang tid på dette. Nå sendte jeg også brev til google om de. Det er ikke lett å nå svindlere som jobber slik. Eneste måte å nå de er å ikke betale regningen. Da ringer de deg eller dukker opp på døre di og skal drepe deg - da får du tak i de.

    SvarSlett
  39. Dette er nok en sak som fort blir fanget opp av VG, TV2 eller NRK om dette kommer de for øret. Ingen i andre katalog selskap ville utført sine handlinger slik. Jeg har vært kunde hos gulesider, nettkatalogen og kvasir i lang tid, og det har aldri vært noe tull. Finnalle har truet ansatte, kunder og ikke kunder i lang tid, og hele nettet er fult av slike historier. Nå bør nok Avanti Media AS snart forstå at de ligger tynt ann og at de vil bli forfulgt snart. Nå syns jeg nesten synd på de som jobber der.

    SvarSlett
  40. Finnalle.no er jo bare en kopi av nettkatalogen.no de som jobber på finnalle.no har jo alle jobbet på nettkatalogen.no før. dem har bare kopiert siden og lurer alle kundene sine. Unnskyld ordspråket, men for en møkka side!!!!

    SvarSlett
  41. • Har noen lagt merke til at når man søker på Google etter tjenester/varer/firmanavn, vil ikke noen av Gulesider bedrifter komme opp?
    Dette er et strategisk valg, om å ikke komme opp.
    Noe som gjør at man ikke får urelevante statistikker på klikk på bedrifter.
    Brukertall på tns gallup viser hvor mange visninger som er gjort fra ulike nettsteder i Norge.
    Noe som man kanskje ikke tenker på er at, når Google kommer med link (pluss litt tekst fra nettstedet) til div nettkataloger på søket.
    Her må Google hente informasjon fra nettkatalogene.
    Dette blir registrert som et søk på nettkatalogenes nettside.
    Om jeg søker f.eks “petters rørlegger & co” kommer alle nettkatalogene (utenom Gulesider) opp med treff.
    Samme om man går kun inn på 1 av 15 nettkataloger vil dette bli registrert som et treff på alle som er listet opp på søket.
    Så folkens, bruk denne linken aktivt når nye “hotte” bedriftskataloger ringer.
    Her er fakta opplysninger fra uke til uke…
    http://rapp.tns-gallup.no/?aid=9072261
    Jeg er lei som portefølje konsulent på Gulesider å lære kunder hvordan man skal ha oversikt hvor man skal bruke penger riktig. (man må være bevist og ha insikt i de markedsføringskanaler vi har)
    Gulesider er selvfølgelig ikke de eneste stedene man skal stå.
    1881 er også en fin tjeneste, men desverre med 200.000 mindre brukere om dagen.
    Samt direkte reklame. Bruk penger på seriøse nettkataloger og spar dere for aktører som har levetid på 2-3 år og bruk resten på direkte reklame. som lokal aviser.
    At man har en tv reklame betyr ikke at man er stor og kjent.
    Det er mye svada info om bruk og tall fra nettkataloger som kopierer alt vi selger.
    Til og med nettstedene er blitt så si identiske som Gulesider.
    Spesielt er jeg meget skeptisk til Finnalle.no (nettkatalog) som tilbyr tjenester som mediekonsulenter for firma. Hvordan kan man be kunder ta ut varer i Norges mest brukte søketjeneste og be dem investere i sitt eget firma som gir så si null respons.
    {OPPGITT}

    SvarSlett
  42. Fått mail fra google vedr min klage på innsalget til finnalle. De takket for informasjon og sendte også meg en gavesjekk. Tydelig at dette virker. Nå sender jeg også Kvasir en forklaring – mulig man kan få noe derifra også.
    Finnalle har nok gått litt over streken her da Google rydder opp så fort for en historie. Er glad jeg ikke er i avanti media sine fotspor nå da jeg tror google kanskje har litt større muskler enn de i en rettssak. Har du annonse der så si den opp og kom dere ut.

    SvarSlett
  43. Nå også på twitter:
    http://twitter.com/ninahagen20

    SvarSlett
  44. Det er tydelig at det er finnalle som er mest aggressive om dagen. Finnalle.no er en tjeneste som tidligere har virka ok, men som nå er for fult fall. Null kunde tilstrømninger og mye negativ omtale. Det ryktes om en rekke innsalgsmåter som er ufine, og en rekke andre store nettsider som kan være ute etter de, men dette er jeg ikke så sikker på. Det er lett å forstå at ”noen” vil ha dette firma bort. Det er mange om beinet i katalog markedet, men det skal ikke glemmes at det som oftest er en sint kunde eller 10 som står bak en slik blogg, og det er ofte der det begynner. Et dykk inn i wikipedia forteller litt om Finn alle og de som står bak. Det er lett å skjønne at enkelte kunder skriver om truede tone om regning ikke er betalt, eller at det kommer en oppsigelse til firma. De som står bak dette er 3 personer, 2 av de er Italienske brødre. Mulig de er så ”høye” på egene røtter at de ”tror” de er i sitt hjemland og kan bruke noen dårlige Mafia metoder her i Norge. Dette funker helt til de treffer på noen som er mer gale, eller noen som kjører motorsykkel. Mitt råd til alle som er kunder der er følgende: Ikke bli redde om de truer dere. Ikke bli redde om de sier de skal komme og ta dere, og ikke bli redde når de snakker om forliksrådet. De taper stort sett alle sine saker, og det skal visstnok være flere som jobber mot de om dagen. Min oppfordring er også at dere kontakter økokrim om dere mener dere har blitt lurt. De har fått flere henvendelser vedr dette i følge en helt sikker kilde. Truer de så sørg for å ta dette opp på tape, så bruk det heller mot de.

    SvarSlett
  45. Mitt firma har alltid takket nei når noen kataloger har ringt, men jeg ser til stadig at katalog virker. Det er alltid de som kommer først opp på google. Finnalle er nok ikke noe verre enn andre kataloger. TV2 katalogen, derdubor.no, nettkatalogen og alle de andre er nok av samme kaliber. Det er vel også slik at de alle fleste selgerne her kjenner hverandre og har jobbet hos sol, kvasir eller eniro før.

    SvarSlett
  46. Jeg fikk nylig en regning fra de, og jeg takket aldri ja til noen annonse. En dust ringte og snakket om hvordan jeg kom opp på google og hva jeg kunne søke på for å komme inn på spesielle sider hos finnalle der jeg kunne ligge, og dette ville han ha penger for. Han viste meg rundt og ba meg søke og klikke – plutselig så avsluttet han bare, så det er mulig at jeg har klikket på noe som gjør at de tror jeg vil bli kunde, men dette blir for lett og dumt. En bekreftelse enten i form av sms eller signatur osv er ok, men å trykke på en knapp man blir bedt om for å se – den holder ikke. Den vil aldri bli betalt, og jeg har snakket om dette med min advokat. Han sa bare ikke betale og ikke svar før inkasso varsel kommer – da kan du bare svare at du vil ha dette til forliksrådet og når du får innkallelse til forliksrådet sender du inn din forklaring og de vil garantert trekke saken. Om de er så dumme at de ikke trekker den vil de garantert tape saken og du vil slippe å betale.
    Jeg skal skrive en slik handling snart, så jeg kan jo legge den ut her så kan dere kopiere den og sende den inn som en forklaring, for jeg tror de har lik fremgangsmåte hver gang. Jeg legger den hitt når den er klar. Hilsen kamp klar kunde fra Larvik.

    SvarSlett
  47. Dette hiver jeg meg på. Mulig jeg sa litt ja når jeg snakke med de, så når de svindler så mye som dette kan de skylde seg selv. Får ikke en krone av meg.

    SvarSlett
  48. Jeg startet nylig et firma og bli mye før jeg fikk noe org nummer fra brønnøysund oppringt fra finnalle. De viste meg hvordan man kunne søke på forskjellige ord. Han snakket ikke om fordelen med finnalle, men det er kanskje ingen. Det viktigste var at om noen søkte på mine produkter så skulle de komme til finnalle.no og der kunne jeg ligge sa han. Han sa vi kunne teste dette med en gang mot at jeg trykket på godkjen og la ut søkerordene. Jeg spurte klart om dette var en bestilling da svarte han bare at det var slik man kunne bestille, men han skulle bare vise meg. Etter mye om og men her så sa jeg bare at jeg skulle tenke litt på dette. Det merkelige der og da var kanskje at han ga seg med dette og sa bare ha en fin dag, men i ettertid skjønte jeg hvorfor. Det gikk ikke mange dagene før jeg fikk en regning. Jeg klaget og fikk bare svar at jeg hadde bestilt. Jeg fikk inkasso varsel og sendte da en forklaring til de hvordan dette hadde foregått med kopi til min advokat. Etter kort tid etterga de dette og jeg slapp og betale. Dette har tydelig vært innsalgsmåten til finnalle i lang tid. Nå oppfordrer jeg alle andre til å sende denne historien inn om dere sitter med en regning fra de – og husk om du er kunde der så si det opp da det nå er nytt år og de snart sender ut regning til alle sine kunder på ny. Farlig firma dette her. Jeg har lest mye rundt om de og det virker som om alle er utsatt for det samme her.

    K Svendsen

    SvarSlett
  49. Denne klage sendte vi og saken ble frafalt:

    Klage på salgsmetode til finnalle.no / Avanti Media AS

    Vi ble for kort tid siden oppringt av en selger fra dere. Han brukte meste av sin tid på å fortelle hvordan Google og Kvasir fungerte. Han startet også samtalen med at han ringte for å se hvordan vi lå og ville ligge på disse kjente nett sidene, så det er da naturlig å forveksle mellom Google og Finnalle, for dere har vel ingen avtale med Google eller Kvasir at dere selger annonser på deres nettsider?
    Etter kort tid og 50 instrukser fra deres selger på hva jeg skal søke, hvor jeg skal søke, hvordan og hvorfor + at jeg måtte trykke meg fra side til side så hadde han tydeligvis klart å få meg til å registrere meg med et av disse trykk. Jeg kan ikke juridisk knyttes opp til et slik klikk – heller ikke måte dette er utført på kan være lovlig. Jeg vil derfor at dere frafaller faktura nr xxxxxxxx med øyeblikkelig virkning. Om saken ikke frafalles kan dere nå ikke sende den til inkasso da jeg her har innvendinger på saken. Jeg ber derfor som kunde at saken blir sendt forliksrådet.
    Vennligst gi oss en rask tilbakemeling at saken er frafalt.

    Hilsen
    Firmanavn – org nr
    Adresse

    SvarSlett
  50. Jeg inngikk en avtale på telefon 10.02.2010 med Finn Firma. Dagen etter ringte de fra produksjonsavdelingen for å bekrefte avtalen, noe jeg gjorde. Satt i et møte da, og var kort i telefonen. Dagen etter (12 februar) ringer telefonen. Jeg er opptatt ute, og da vedkommende raskt presenterer seg, nevner Finn og spør om jeg sitter med internet tilgjengelig så vi kan oppdatere profilen min det tar bare et par minutter, så tror jeg det er fyren fra produksjonsavdelingen igjen og ber ham ringe tilbake om en time da jeg er hjemme. Det gjør han, vi går igjennom profilen min, han viser meg alle fordelene ved avtalen, og ber meg undertegne via pc på en avtale. Jeg sier at summen ikke stemmer med den vi ble enige om i går, og han spør hva den summen er. Jeg sier det, han sier vent litt, kommer tilbake på tlf og sier ja det er greit, en misforståelse. Jeg tegner under, og vi går mot avslutning. Så sier han: du må være obs på at det er mye svindel ute og går, mange med liknende navn får folk til å tro at det er samme firma og så går de i fella. Jeg blir forvirret, og sier: ja men det er vel deg jeg snakket med i går, fra Finn Firma? Nei, jeg er Finnalle.no. Jeg sier: men jeg har ikke snakket med deg? Han sier: joda, jeg husker ikke hvilken dag men jeg har snakket med deg.
    Etter dette blir jeg veldig urolig, og sier at dette her må jeg tenke igjennom og se på, for nå forstår jeg ingenting. Han sier at Finn Firma er svindlere, og at hans firma er bra. Jeg sier at jeg er irritert og føler meg lurt, skjønner ikke hva som foregår. Han ber meg om å ta det med ro. Han blir uhøflig, jeg vil avslutte samtalen. Han sier at nå har jeg skrevet under, og avtalen gjelder derfor. Jeg sier at jeg vil legge på, og så ta kontakt igjen når jeg har tenkt på dette.
    Jeg går inn på siden de har satt opp på meg, og prøver å redigere der. Jeg sletter det jeg kan slette.
    I dag har jeg sendt e-post med beskjed om at denne "avtalen" ikke gjelder.
    Det store spørsmålet er; Hvordan kunne han vite at jeg hadde snakket med Finn Firma dagen før? Han snakket til meg som en fortsettelse av samtalen fra Finn FIrma, ikke som en "ny" samtale. Jeg lurer på om det er et organisert samarbeid her.
    Jeg hadde aldri snakket med ham om jeg ikke trodde han var den samme jeg snakket med dagen før. Han lurte meg trill rundt, og jeg ber andre være obs på denne metoden!

    Hilsen naiv

    SvarSlett
  51. Det samme skjedde oss. De har ingen ting med hverandre og gjøre. Det er bare finnalle som jobber slik mot alle andre kataloger. De ringer og sier du har blitt lurt, så ber de deg sjekke rundt på deres nettsidet og trykke på knapper og ting, og vips så er det du som er lurt av de - det er deres metoder. Alle er klar over dette nå - inkl deres konkurrenter, så de sitter ikke så bra i det nå - det er nok ikke lenge før det blir søksmål fra både konkurrenter, kunder, google og kvasir mot finnalle.

    SvarSlett
  52. Ta en titt:

    http://www.google.no/search?hl=no&source=hp&q=finnfirma&meta=&aq=f&oq=

    Forksjell på FINNFIRMA og FINNALLE....

    Men jeg gir langt faen i BEGGGE..

    Jeg synes også at alle dere der ute inkl meg bør sjekke ut bedriften/ene før man er DUM NOK TIL Å SIGNERE AVTALEN..

    SvarSlett
  53. Forskjell mente jeg.

    SvarSlett
  54. Jeg var dum og si ja til tilbud fra finnalle.no.
    Etter 6mnd, som er "prøveperiode", mottok jeg plutselig en ny faktura på mange tusen kroner for ytterligere 12 mnd abonnement. Da sendte jeg de en mail om at jeg ønsket å avslutte abonnementet, men kom til kort, fordi jeg ikke hadde gitt beskjed etter 5 mnd. De nekter meg nå å avslutte abonnementet før i 2011, men jeg akter IKKE å betale de pengene. Det viser seg forresten at INGEN har funnet meg der når de har søkt på mine søkeord.. Noen som har råd??

    SvarSlett
  55. Jeg opplevde det samme. gikk først inn avtale med Finn firma og en stund etter ringte Finn alle. De fortalte at Finn firma ikke hold ord og kunne betegnes som svindlere. Jeg var ute på jobb og hadde ikke mye tid til å snakke i telefonen. Men de lovet meg topp plasering både på google og kvasir, jeg fikk en "meget god pris" på dette og takket derfor naivt for hjelpen. Etterhvet så jeg at jeg absolutt ikke var på topp hverken på google eller kvasir. Jeg fatter ikke at det finnes arbeidsgivere og arbeidstakere som vil gi ut sine navn og lure bedrifter på denne måten...

    Disse menneskene burde stått i gapestokk i Karl Johansgt. på 17.Mai så alle vi som gikk forbi kunne spytte på de og vise avsky til falskheten og glupskheten de viser..

    SvarSlett
  56. visst bedriftslederene her i det gtanske land hadde holdt seg til kataloger som ligger på tryggkatalog.no hadde vi ikke hatt dette problemet se: http://www.tryggkatalog.no/

    SvarSlett
  57. Jeg fikk to spam fra FINNALE.no idag, forbanna DRITTSELSKAP!

    Finnale er svindel fra ende til annen, jeg har aldri bedt om oppføring, jeg har aldri bedt de ta kontakt, og de oppgir ingen retur epost adresse eller liknende, totalt useriøst firma, styr unna!

    Eirik Tyrihjel

    SvarSlett
  58. Vi har oppføring fra både Avanti Media og Finnalle. Dette viser seg å være samme firmaet bak begge. Vi har altså to ubrukelige produkter som overhodet ikke holder mål. Tips til alle som er blitt lurt: Dere har ikke mottatt noen produkt fra disse to firmaene som virker etter deres uttalser, ergo så skal dere ikke betale noe, men dere kan kreve å få pengene tilbake. Henvend dere til et inkassofirma, og la dem smake sin egen medisin.

    SvarSlett
  59. Jeg ble oppringt idag, men ante ugler i mosen.
    Det er jeg glad for.
    Men her kommer et tips som kanskje hjelper mot useriøse telefonselgere: " Jassåsierdudet-metoden".
    Hvis du har god tid når selgeren ringer; gjør følgende:
    Lat som om du dum, da kommer det først ei lekse om produktets fortreffelighet.
    Kom gjerne med et "hmm" og "jasså?" en gang i blant.
    Når det begynner å gå litt tregere for selgeren, ha et par spørsmål lur. Dernest prater selgeren som en foss igjen.

    Hvor lenge greier du å holde samtalen gående?
    Idag ble det 40 minutter.
    Rekorden min er 1 time og 50 minutter.

    La det gå sport i det folkens!
    Problemet er bare å holde seg alvorlig...

    Humoristisk hilsen
    Stavern

    SvarSlett
  60. Makan til kjeltringer!
    Jeg ble oppringt av et firma som jeg oppfattet som representant fra Google siden han hele tiden snakket om å synliggjøres der. Jeg ga beskjed om at jeg aktet selge bedriften og derfor ikke var interessert i noen annonsering. Han sa da at jeg kunne bare ta en 6 måneders periode og nevnte ikke et ord om at oppføringen skulle videreføres automatisk om jeg ikke en måned før gav beskjed om at jeg ikke ønsket dette. Han ba meg gå inn på nettsiden deres og loset meg gjennom et skjema hvor opplysninger i oppføringen stod. Men da jeg fortsatt insisterte på at jeg ikke ønsket noen oppføring, sa han at vi kunne ta med at dette kun var en 6 måneders oppføring. Jeg aksepterte dette da det stod at dette var en 6 måneders oppføring. " Så trykker du at du aksepterer dette " sa han uten å fortelle at jeg skulle gå inn på vilkårende for oppføringen. Dette ga han meg ingen mulighet til og handelen var i boks. Etter ca 5 1/2 måned kom regning for neste år noe jeg ikke skulle ha. jeg nekter å betale siden de har ført meg bak lyset og saken har de nå sendt til inkasso gjennom Avanti Media v/Gothia Finans AS. De får bare ta saken til forliksrådet om de ønsker det. Ikke en krone fra meg!!!! Ser ut fra diverse internettsider at disse folka er bare kjeltringer og folkens; IKKE BETAL, KJØR SAKEN TIL FORLIKSRÅDET!!!! og anmeld saken til politiet som pengeutpressing.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er i samme situasjon som deg. Hvordan gikk det med din sak? Kom du ut av situasjonen og hvordan gikkd u frem?

      Slett
  61. Tusen takk for denne bloggen, no veit eg at eg venner over heile landet.

    SvarSlett
  62. Takk for denne bloggen, no veit eg har venner over heile landet.

    SvarSlett
  63. Har dei fått "ny" mail adr.??
    finnalle.oslo@gmail.com

    SvarSlett
  64. Denne mailadressen kan brukes pr. 07.07.10
    finnalle.oslo@gmail.com

    SvarSlett
  65. Jeg gikk desverre i denne fella og!!! :(:(:(
    Skrev en mail til dem og fikk blankt avslag. Fikk beskjed om at jeg var for sent ute til å si opp avtalen med dem og at det eneste de kunne tilby var å dele opp regningen. Er kjempe fortvilet da "firmaet" mitt bare er en hobby som knapt drar inn 30.000 i året.

    Opplevde og at det var vanskelig å finne ut hvor jeg skulle henvende meg og jeg fikk ikke beskjed om at jeg måtte si opp avtalen etter 5 mnd for at ikke nye 12 mnd skulle påløpe.
    Har i kveld skrevet i ny mail til dem. Hva må til for at en skal slippe unna?
    Jeg er arbeidsledig og har ikke mulighet til å betale en regning på 9995,-

    Hilsen Stille fortvilet

    SvarSlett
  66. til Stille fortvilet
    Ta kontakt - vårt firma skal i retten med dem i slutten av august.Saken ble avvist i forliksrådet og vi tar saken videre. Nærmere svindel kan du ikke komme. Vi ønsker kontakt med alle som har/har hatt. sak med Avanti Media /finnalle.no
    Ring 67 12 12 11 eller mail til : office@norpart.no

    SvarSlett
  67. geir lillejord, Bergen13. juli 2010 kl. 12:32

    Jeg har også blitt lurt.
    Det begynte med at jeg fikk en hyggelig telefon fra finnalle.no om et prøveabonement som skulle gjelde for 6 måneder uten noen som helst bindinger videre. For å komme i gang med det måtte jeg svare OK på en mail fra Finnalle.no der jeg skulle kontrollere at kontaktopplysningene mine var riktige. Det var de og jeg svarte OK. Det jeg ikke så var at en diskret knapp merket kontrakt også stod på denne mailen. Og så viser det seg at kontrakten er helt annerledes enn det vi hadde blitt enige om på telefonen.
    Saken ender i forliksrådet. Ønsker å komme i kontakt med andre slik at vi sammen kan stå sterkere mot disse skurkene!

    SvarSlett
  68. geir lillejord, Bergen15. juli 2010 kl. 10:08

    Anmeld kjeltringene!
    Har idag anmeldt Finnall.no/Avantimedia til Hordaland Politikammer. Det er usikkert om de kommer til å kjøre saken. Dersom mange andre også anmelder blir politiet nødt til å ta affære.
    Har også vært i kontakt med Økokrim. De fortalte at hver dag kommer det 10-20 telefoner om tilsvarende saker. Men det gjelder flere ulike firmaer. Økokrim oppfordrer alle som mener seg lurt eller forsøkt lurt til å gi inn en anmeldelse til sitt lokale poletikammer.

    SvarSlett
  69. Har i dag anmeldt AM og Finnalle
    Men har et sterkt ønske om å dra dette til avisene. Er det flere i Bergen som ønsker å stille opp for å belyse dette i media? Vi står sterkere om vi står sammen!

    xamy2@hotmail.com

    SvarSlett
  70. Til alle som har / har hatt saker med Avanti Media / finnalle.no
    Vi har tatt ut stevning mot firmaet og saken kommer opp for retten 31 august 2010.
    Vi har også 2 aviser som vil følge saken samt
    organisasjoner tilknyttet LO.
    Vi samler fakta og utsagn / forklaringer vedr. deres salgsmetoder og hva som blir sagt pr. telefon.
    Vennligst ta kontakt med oss så samler vi alt her!
    Ta kontakt : 67121211 eller office@norpart.no
    Med vennlig hilsen Ola

    SvarSlett
  71. Skulle du bli oppringt av en selger som heter Daniel Solomonsz fra finnalle.no så skal du vite at han kun forsøker å lure deg.
    Han lever av å lure deg.
    At han lover et prøveabonement for kun 6 mnd.
    betyr ikke noe.
    Føler du deg lurt. Ring ham. Han er søkbar på nettet og bor på 1413 Tårnåsen.
    Kontakt Politiet og Økokrim.

    SvarSlett
  72. Kjøp Dagens Næringsliv i dag 4 august 2010.
    http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1948652.ece
    Vi samler informasjon til kommende rettsak.
    Ta kontakt, 67 12 12 11 om du har en historie å fortelle.
    Med hilsen Ola

    SvarSlett
  73. Avanti media bør politianmeldast, gjerne av fleire. Eg kjenner meg igjen oppslaget i DN i dag. Dei skulle vore stoppa av markedsføring-lovane for lenge sidan Full støtte til Ola Thygesen. Takk for at du brøyter vegen for oss andre. Me treng ein prinsipp-dom i saker som dette.

    SvarSlett
  74. Fikk i dag brev fra politiet om at saken jeg anmeldte i juli ble henlagt da de mente AM ikke hadde gjort noe galt.
    Blir så skuffet.
    Håper virkelig Ola nå får satt en stopper for dette firmaet.
    Fikk beskjed for over en mnd siden at AM skulle sende saken min til forlik. Men har enda ikke fått noe skriv fra dem.
    Kanskje de ikke sendte den likevel...?

    SvarSlett
  75. Det går løpende saker for Oslo Forliksråd med Avanti Media / Finnalle.no. og de har hatt over 170 saker for forliksrådet de siste årene. Nesten i alle sakene mener kunden seg lurt av selger. Systemet de bruker er nå klarlagt og jeg anbefaler alle som har en kommende sak i Forliksrådet å ta kontakt med adv. Bård Amundsen i advokatfirma Blehr & Co i Oslo for hjelp/råd.( amundsen@blehr.no )
    Jeg har stevnet Avanti Media / finnalle.no for retten. Saken skal opp 31 august Jeg håper vi kan få en rettslig prisippavgjørelse i lignende saker slik at denne form for virksomhet kan stoppes. Det er nå flere aviser og økonomiske blader som finner denne form for "salg" spennende og det gir også styrke. Takk for støtte og oppmuntrene tilrop fra så mange. Samler vi oss står vi sterkt. Ta kontakt om du føler deg lurt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      De sier de har sendt meg et et korrekturbrev den 20 des 2012, men det har jeg aldri mottatt. Etter at jeg har gitt beskjed om at jeg ikke betaler så har de nå truet med rettslig oppgjør. Kanskje vi skulle samlet oss og gått til motsøksmål - de burde bl.a. kunne bevise at de har sendt ut korrekturbrev.
      Mvh. John

      Slett
  76. Hei, Bodø her.
    Har også mottatt faktura for videreføring av 12 mndr. markedsføringsopplegg fra Finn Alle, noe jeg nekter å betale for. Men ser at det er svært mange som er berørt av Finn Alle. Har kontaktet Ola og Bård Amundsen.

    SvarSlett
  77. Hei!
    Var i forliksrådet nå. Fikk forståelsen av at de nå har ansatt en person for å møte. Ettersom han sa at han hadde vært ansatt fom. 3. august i år, regner jeg med at han har juristbakgrunn.
    Ettersom den opprinnelige selgeren som solgte til meg har forduftet forlengst, så blir det bare påstand mot påstand, og eneste håndfaste bevis er kontrakten de legger frem + evt. mailkorrespondanse. Da blir det litt vanskelig for blåøyde Ola Dunk.
    Uansett har de jo langt bedre erfaring i disse sakene enn jeg, og da det ble spørsmål om å inngå forlik, stilte jeg meg positiv til det. Forliksrådet foreslo et beløp som Avanti godtok. Jeg ville ha det lavere, og fikk senket det litt til, til et beløp som ble langt lavere enn kravet.
    Mulig jeg er litt feig, men synes hele saken er ubehagelig og at det ikke bør kastes bort mere tid på den. Med saksomkostninger osv. kunne beløpet fort blitt mangedoblet i forhold til forliket.
    Greit ? Ikke helt, men greit nok.......

    Ønsker Ola og Bård lykke til idag også!

    SvarSlett
  78. Er veldig spent på å høre hvordan det går i retten. Håper virkelig dette nå gir optimisme for oss alle.
    Lykke til

    SvarSlett
  79. Hei dere!

    Har akkurat samme historie som dere andre. Har motatt faktura på nærmere 10 000 kroner. De viser til en "signert" kontrakt, men kontrakten er ikke signert på noen måte. Jeg har en veldig flink konsulent fra Mediabyrået/ Enklere Valg som hjelper meg med slike ting. Anbefaler andre små og mellomstore bedrifter til å betale for en konsulent, de jobber frem avtaler, pruter for deg og tar alle telefoner fra selgere. De skal overta saken for meg nå, har sendt non krasse mailer til Finnalle, men får bare svada tilbake.

    Min Mail:

    Da anser jeg denne saken som avsluttet da vi ikke aksepterer denne type "signatur". Jeg anser deres firma som totalt useriøst og vil advare andre om dere. Jeg er villig til å melde dere inn til kreditttilsynet ettersom dette er ren svindel fra deres side. Hvis dere vil ta denne saken videre møter jeg dere gjerne i forliksrådet.

    Mvh
    Linda Holter Mork
    Gardermoen Turbiler AS

    ADVAR ANDRE MOT DETTE MØKKAFIRMAET!

    SvarSlett
  80. Takk til dere alle som har skrevet om om Finn Alle og Daniel Solomonsz. Vi har en konflikt gående med dem nå. Siste er at de har varslet at de sender saken til Forliksrådet. Vi føler oss lurt av smarte kjeltringer og vil derfor ikke gi oss uten videre. Vi har bestridt deres tolkning av avtaleingåelsen. Vi har også påpekt at de ikke er villige til å forhandle, slik de skal etter avtalen.
    Vennlig hilsen
    Leif-Runar Forsth
    IPO AS (se www.ipo.no) og
    Humanagement AS (se www.humanagement.no)

    SvarSlett
  81. kontakt risogros.com han har blitt truet på livet av disse italienere og stengte hele sin portal pga finnalle.

    SvarSlett
  82. Ola Thygesen vant i tingretten mot Finnalle.
    Videre så avviser visstnok Tingretten svært mange saker som Finnalle sender inn uten behandling. Så prøver dei å true deg med forliksrådet (slik som dei gjer mot meg), så ikkje gje deg- ikkje la desse kjeltringene vinne!!

    Marte

    SvarSlett
  83. http://www.idg.no/computerworld/article181761.ece

    SvarSlett
  84. IKKE INNGÅ AVTALE OM PRØVEPERIODE HOS FINNALLE.NO ( AVANTI MEDIA AS )
    Vi ble oppring av Daniel Solomonsz angående vår oppføring hos finnalle.no som selvsagt hadde blitt opprettet uten vår viten. Han spurte om vi ville prøve ekstra profilering i 6mnd. Vi har vært borti katalogfirmaer før og påpekte derfor at vi ikke ønsket en automatisk forlengelse, men at vi selv skulle gi beskjed dersom vi ønsket å forlenge oppføringen. Vi mottok en ordrebekreftelse der det stod at avtalen gjaldt for 6 måneder. For å se detaljene og kontrakten måtte man først klikke på en link for å aktivere kontoen. Det viser seg da at den sleipe selgeren Daniel Solomonsz likevel har lagt ved en kontrakt med automatisk videreføring som vi selvsagt blir oppmerksom på altfor sent. Resultatet er en uventet regning i posten på nye 12 måneder. Dette strider helt mot det vi ble enige om på telefon. Av det jeg har lest av andre kommentarer på nettet er dette en vanlig fremgangsmåte Daniel Solomonsz bruker for å svindle folk.
    Vi bestrider selvsagt kravet, men ikke la deg lure slik vi gjorde. Det er helt uttrolig at det er mulig å drive næringsvirksomhet på en slik måte i Norge i dag.

    SvarSlett
  85. Jeg har selv jobbet hos finnalle.no, og kjenner meg ikke igjen på det som blir skrevet. Grunn til at mange er misfornøyd er manglel på kunnskap av kunden. Prøv å presentere noe i dag over telefon på 20sekunder. Noe kan komme feil ut, bli mistolket av kunde. Nei, de ringer ikke fra google, kvasir eller yahoo. Men, med alle disse negative omtalene, så bidrar det fint lite til at noen ønsker å kjøpe fra de. Og forresten, jeg har adressen, tlf nr og all info til de som jobber der. Men hvorfor skal jeg jeg utgi sånt? Fordi jeg er lojal :) Det er tull at politiet ikke klarer å finne de. De kunne ikke ligget mer tilgjenglig til.
    Hilsen tidligere ansatt!

    SvarSlett
  86. ....vel kjære anonym. Siden du er så lojal er det jo merkelig at du forholder deg anonym. Jeg tror nok heller du fortsatt jobber der og har fått i oppdrag å skrive det du gjør. Basert på hva og hvordan du skriver, regner jeg dog med at du fikk omtrent 20 sekunder til å gjøre det også.
    Hvis jeg derimot tar feil, hadde det vært interresant å vite hvorfor du sluttet. For du kan jo ikke ha begynt hos 180.no e.l. så positiv som du er til Finnalle ?
    Forøvrig er vel ikke adresse og tlf nr. noen hemmelighet ? Problemet er vel heller at de ikke svarer...

    SvarSlett
  87. Hei! Melder meg inn i rekken av de som har fått faktura uten å ha ønsket å bestille finnalle sine tjenester.
    Betal for all del ikke fakturaen! Ikke la dere skremme av innkasso eller rettslig forfølgelse!

    Steinar Ruud

    SvarSlett
  88. Trygghandel.no = Svindlere

    SvarSlett
  89. Jeg er en av de som ble svindlet og sa opp avtalen i februar 2009, hvor jeg sa også at vi ønsket aldri å ha noe med de noen gang mer og at de skulle slette oss fra deres lister. Ba om bekreftelse på at de hadde mottatt oppsigelsen og fikk det.
    Nå om fredagen den 24.06.2011 over 2 år etter oppsigelsen ramlet det inn en ny faktura fra dem og jeg ble fly forbannet og skrev noen ufine ord og sendte i tilegg med bekreftelsen fra de om at de hadde mottatt oppsigelsen. De besvarte med det samme som de har gjort før at det må leveres inn skriftlig oppsigelse innen fristen, for ett svindlerfirma.
    Sendte en mail til i dag og hvis negativt på den så ringer jeg til dem og ber om navn på sjefen der for det blir ikke skrevet med navn på mailene fra de. Ønsker da møte på døra hos han på ett kaffebesøk for jeg nekter å betale mer til det svindlerfirmaet der.

    SvarSlett
  90. Det samme skjedde meg også. Jeg fikk regningen den 23.06.2011 på over kr 10.000,-. Finnalle nekter å slette mitt "kundeforhold", og opprettholder betalingskravet. Jeg ringte både Gothia Finans, som krever inn pengene, og Avanti Media AS, og får beskjed om at jeg skal skrive en oppsigelse. Men det som skjer når jeg gjør det er at de nekter å ta den imot fordi jeg ikke har svart på korrekturen innen 7 dager.

    Den skulle de ha sendt i posten til min adresse i mai, via en tredjepart som har kvittering på at den er sendt. Jeg har aldri sett den! Jeg etterlyser hvem denne tredjepart er, og om de også har kvittering på om jeg har mottatt brevet - ingen svar på det. Brevet ble ikke sendt rekommandert.

    Har snakket med politiet og forliksrådet, og de anbefaler å ikke betale, evt politianmelde hvis finnalle ikke gir seg. Anbefaler at saken går til forliksrådet....

    Lykke til alle som er i samme bås! Avanti Media v/finnalle eller Gothia Finans får iallfall ikke penger av meg!!

    SvarSlett
  91. Styr unna Avanti Media og Opplysningen 180!!!!

    Var selv så dum å inngå en avtale med Opplysningen 180 for en tid tilbake, og resultatet av denne "fantastiske" måten å markedsføre seg på var lik null! Jeg hadde i tillegg masse trøbbel med kundeservicen og feilfaktureringn i etterkant... Jeg sier bare aldri mer, det er de mest bortkasta pengene jeg har brukt på lenge!

    Men Toppen av frekkhet var nå for en måned siden, da mottok jeg faktura fra Avanti Media v/Finnalle.
    De påstår at jeg inngikk en avtale med dem i oktober i fjor. Og jeg har ringt dem flere ganger og bedt dem om å sende opptak av samtalen eller kontrakten. Har ikke mottatt noenting, og hver gang har de lovet å ringe tilbake..men de ringer aldri!!!

    Trodde rett og slett ikke at bedrifter i 2011 turde å gå frem på en slik måte, da alt omtales i media...men jeg tok feil...

    Håper i hvert fall at folk gidder å ta tak i dette tullet som de driver med, slik at det går ann til å få slutt på det!

    SvarSlett
  92. Trygg Handel AS / Trygghandel.no är svindlere där ägaren Tommy Viktor Söderlund nyss har erkänt mord i Thailand!

    http://www.zaramis.nu/blog/2011/08/02/svenska-fifflare-misstankta-for-mord-i-thailand/

    /Peter

    SvarSlett
  93. Der står at Forliksrådene er klar over dem.
    Er det slik å forstå at vi vinner over dem?

    de referer til en kontrakt på nett. I ordrebekreftelsen står det ingenting om at vi må gå inn på kontrakten om den skal sies opp. Selger gav uttrykk for at dette gjalt kun et halvt år.

    SvarSlett
  94. Min kone har et firma som også ble lurt av Avcanti Media. Vi fikk et halvt års prøveabonnemet. Vi gav klar beskjed i telefonen om at dette skulle kun vare i et halvt år. De påstår at de hr sendt korrektur. Min kone har postboksadresse og hun har ikke motatt dette.Avanti Media sier de kan fremskaffe kvittering for utlevert post mot et gebyr på kr 200: Frekt!
    Selgeren som avtalen ble gjort med jobber der ikke nå. Vi får ikke andre tilbakemeldinger enn:

    Hei,
    Vi har idag mottatt ditt brev i posten.
    Vi henviser til tidligere korrespondanse og ønsker å klargjøre følgende:
    1. Den 4/4/2011 ble faktura med fakturanummer 20054 innbetalt av dere, som vederlag får inngått avtale den 14/3/2011.
    Vi kan ikke se å ha mottatt noe innsigelse på dette tilsendte vederlaget i sin tid, noe som ville vært naturlig hvis det her var noe feil eller det ikke forelå noe avtale partene i mellom.
    2. 22/8/2011 fikk de tilsendt deres årlige korrekturbrev som informerte dere om at deres abonnement snart gikk til fornyelse. Dette brevet ble også lagt ut på deres kontrollpanel samme dato som det ble produsert, og da er det minimum 21 dager til avtale forfaller, (se mitt avtale forhold i deres kontrollpanelet).
    Vi kan ikke se å ha mottatt noe oppsigelse på tilsendt korrektur innen oppgitt frist.
    Deres oppsigelse er ikke sendt oss innen oppgitt frist og tilsendt faktura opprettholdes fra vår side. Vi vil etter dette ikke besvare nye henvendelse som allerede er besvart i tidligere e-post korrespondanse.
    Vi har med dette besvart alle de fremsatte påstandene og opprettholder vårt krav om betalingsplikt for gjeldende faktura. Vi ber om kravet innfris innen 7 dager fra dags dato, ved manglende betaling vil omkostninger påløpe.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    Avanti Media AS

    SLIK ARBEIDER DE

    SvarSlett
  95. Den 26. september 2011 14:52 skrev Finn Alle følgende:
    Hei,
    Vi registrerer at dere betviler vår påstand om at deres korrekturbrev er utsendt i henhold til våre retningslinjer, og at dere ønsker ytterligere dokumentasjon på at korrekturbrevet er overlevert Posten Norge AS.
    Vi benytter oss av en tredje part til utsendelse av våre kunders korrekturbrev. Vår samarbeidspartner er Conta Systemer / Conta Post.
    Vi kan om ønskelig innhente en skriftlig kvittering fra Conta Systemer / Conta Post som bekrefter at korrekturbrevet er overlevert Posten Norge AS. Kvitteringen inneholder en bekreftelse på at brevet er mottatt av Posten Norge AS og når det ble mottatt.
    Kostnaden forbundet med innhenting av en slik kvittering fra Conta System / Conta Post utgjør kr 200,- eks mva. Dette er en kostnad dere som kunde selv må dekke.
    Dersom dere ønsker en slik kvittering krever vi en tilbakemelding fra dem innen fem virkedager på at de aksepterer kostnadene forbundet med dette. Dere vil da få tilsendt en faktura pålydende kr 200,- eks mva, og så snart vederlaget er registrert innbetalt, vil vi innhente ønsket dokumentasjon og sende dem dette.
    Dersom vi ikke mottar noe tilbakemelding på denne mailen innen angitt frist eller betaling for tilsendt vederlag innen forfallsdato, ser vi oss nødt til og forfølge saken videre med de omkostninger dette vil medføre.


    --
    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    Avanti Media AS


    Vi svarte:


    Viser til vedlagte faktura.

    Jeg driver et lite firma. I mars fikk jeg en telefon fra Nasir Ahmed. Han var en hyggelig person som ønsket å selge meg et prøveabonnement hos dere. Jeg konfererte med min mann og Nasir Ahmed snakket også med ham og etter noen samtaler ble vi enige om at vi skulle inngå et prøveabonnement på 6 mnd.
    Vår forutsetning var klar; ingen fornyelse. Nasir Ahmed skulle kontakte oss om dette abonnement skulle fornyes.

    Deres kundesenter er meget lite imøtekommende og viser kun til elektronisk kontrakt samt en korrektur som er sendt til min postboksadresse. Jeg har ikke mottatt en korrektur fra dere. Hvis jeg hadde fått dette, hadde jeg umiddelbart gitt dere beskjed om dette abonnement ikke skulle forlenges. Jeg har i august hatt flere samtaler med venner og familie om måter å få markedsført mitt firma bedre på og i de samtaler har manglende respons på vår hjemmeside vært et tema. Vi har i den sammenheng gjennomført andre markedstiltak Om treff på hjemmesiden og henvendelser hadde vært gode så hadde ikke forlengelse vært et problem.

    Jeg har også googlet deres firma og fant en artikkel om deres firma der du var i Tingretten :

    Der er overskriften følgende: Avanti Media: Kunden må ta initiativ Publisert 13.01.11 - 09:05, endret 13.01.11 - 09:18 (Dine Penger)

    Men du sier likevel at dere skal gjennomgå rutiner for å unngå dette i fremtiden.

    Mitt firma er lite med en liten omsetning. Mine markedstiltak er begrenset.

    Jeg stoler på dem jeg inngår avtaler med. Jeg stolte også på Nasir Ahmed. Jeg vet ikke hvem hos dere som har endret på forutsetningen til denne avtale, slik deres kundesenter sier, men siden det ikke står noe om dette i ordrebekreftelse har jeg vært i den tro at vår avtale var styrende for det jeg betalte for.

    Jeg regner med at du kan rydde opp i dette og at dere unngår tilsvarende situasjoner i fremtiden.

    Vedlegger faktura fra dere.

    SvarSlett
  96. I min ordrebekreftelse som er på en link hos finnalle.no som heller ikke er underskrevet står det at jeg skal betale kr 2000,- eks mva pr år. I våres fikk jeg et korrekturbrev som jeg først trodde var ment som ren info, med masse tekst..På siste siden var det som sagt et korrektur brev, og nederst på det arket stod det at dersom korrekturbrevet ikke er sendt inn innen en gitt dato, så løper abonnementet videre...

    Hvem er det som sender inn et korrekturbrev hvis man ikke ønsker å fornye avtalen???

    Det stod også på et annet ark (informerte ikke om prisøkning hverken i brevet eller tidligere), at summen er kr 4000,- eks mva pr 6 mnd., og at avtalen er bindende 1 år...Dette stod også midt inne i et avsnitt...

    Så siden jeg ikke sendte inn korrekturbrevet innen fristen, så har dette gått så langt at hovedstol og div. omkostninger har kommet utenpå de 4000,- for de første 6 mnd.

    Er det noen som vet om de har lov til å sette opp prisen så mye, siden de har informert om dette skriftlig?

    Uansett er dette ikke god forretningsskikk, da man har veldig få dager på seg fra man åpner brevet, til man må si opp.

    Jeg fikk uansett brevet for sent til meg, da det var feil i postnummeret. Finnalle skriver at Posten mener det ikke har forsinket postgangen..

    Kan noen være så snill å hjelpe meg her...

    SvarSlett
  97. Hei;
    Jeg har også en historie å fortelle.
    Prøveabonnement ble kjøpt over telefon etter en ivrig selger hadde overbevist om at dette ville gi bedriften nye kunder.

    Så kom korrekturbrevet, nokså merkelig siden annonseringen baserer seg på at man selv endrer sine data. Nederst på brevet stod det med liten skrift at korrektur skulle returneres pr post til adresse eller til en nevnt epostadresse, og at abonnementet ble videreført dersom slik bekreftelse ikke mottas innen fristen. (Det står ingenting om ett år!) Og så står det: Du kan også ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 22 56 30 05.

    Jeg ringte innen fristen og avbestilte videre abbonement. Personen i andre enden prøvde først å overtale meg til å fortsette abbonementet da det var lønnsomt for bedriften. Jeg takket nei. Bedriften er en enmannsbedrift med svært liten omsetning. Dette var unødige kostnader, og det sa jeg.

    Jeg ble så bedt om å sende oppsigelse skriftlig. Jeg oppfattet dette som en verifisering av avbestillingen, noe jeg godt kunne gjøre. Det ble ikke sagt at avbestillingen på telefon ikke gjaldt. Jeg skrev mailen med det samme etter endt telefonsamtale(torsdag) men var ikke klar over at det var nettproblemer så den ikke ble sendnt før jeg igjen skrudde på pc'en søndag kveld. Dette var to dager etter fristen.

    Jeg fikk først tilbakemelding på mail om at abbonementet var avsluttet pr mars 2012, dvs 6 mnd etter. Da jeg skrev tilbake og sa at dette var feil, det var avsluttet pr september 2011 ombestemte de seg og sa at nei, det gjaldt fortsatt i 12 mnd. dvs ett år! Igjen sa jeg at jeg hadde avbestilt på telefon før fristen og at dette måtte være fristavbrytende. Det står i brevet deres at man kan ta kontakt på telefon. Men nei, kundeservice svarte bare det sammme som sist, og at det kun var andre ting man kunne ringe for.

    Så fikk vi regning førtse avdrag for en fornyelse, merket med perioden 2.09.2010-2.03.2011. Litt pussig - en periode før prøveabbonementet var inngått og i prøveperioden. Jeg prøvde å fa tak i direktøren ved å be om at mailen ble videresendt til han. Den regningen ble under ingen omstendighet betalt. Men jo da....i følge nytt svar fra kundesenteret, så måtte den betales og de ville gå til rettslige skritt for inndrivning. Nytt forsøk på å få mail videresendt til direktøren har heller ikke lykkes.

    Nå har vi fått innkassovarsel fra Gothia Finans. Jeg har gjort dem oppmerksom på at kravet er bestridt, noe de har videresendt til kundeservice.....Denne siden på internett har jeg funnet i et desperat forsøk på å finne navn og adresse på ledelsen i Avanti Media. Ikke så lett det, nei.

    Samtidig har jeg kommet over visjonen til Finnalle der det bl.a. står:
    *Alltid ha fokus på å bli bedre.
    *Alltid ha kunden i fokus.

    SvarSlett
  98. Så bra at jeg søkte på Finnalle! Takk for at denne siden ble opprettet. Noen ganger skal man kjenne på magefølelsen....

    SvarSlett
  99. Noen som har tenkt på å føre en felles sak mot dette svindel foretaket?

    Det er på høy tid at dette foretaket blir knust skikkelig.

    Kan noen bekrefte at Avanti Media faktisk stort sett taper i forliksrådet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Avanti Media vinner stort sett alle sakene i Forliksrådet, hovedsakelig fordi det avsies automatiske uteblivelsesdommer. Det nytter ikke å sende inn dokumentasjon til forliksrådet. Man må møte opp og tale sin sak.

      Slett
  100. Hei

    Jeg gikk inn i en avtale muntlig på telefon i mars, og fikk nå i november en faktura uten noen som helst slags forvarsel. De påstar at de har sendt et korrekturbrev og skrevet det på mitt kontrollpanel. Etter at jeg fant ut at det er en stort sett totalt ubrukelig tjeneste, har jeg ihvertfall ikke vært på kontrollpanelet. Men, jeg er ganske sikker på at jeg aldri har mottatt noen form for påminnelse i brevs form.

    På et Word-ark på min datamaskin har jeg skrevet at jeg må huske å avbestille dette innen avtalens utløp, men det har jeg selvfølgelig glemt. Nå sitter jeg i baret. Spørsmålet er: Har jeg i det hele tatt noen sjanse? Er det noen vits i å bestride fakturaen og sende det til forliksrådet?

    Hadde blitt veldig glad for litt erfaringer...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sitter i akkurat samme situasjon, og jeg skal ikke betale mer til dem.

      Slett
    2. Hei

      Jeg sitter i det samme klisteret! Hvordan har det gått med saken din? Regner med å møte dem i forliksrådet, er i hvert fall det de truer med.

      John

      Slett
  101. Kristian Mikkelsen Hansen1. desember 2011 kl. 11:39

    Finnalle.no/Avanti Media har etter mine forståelser et kontor på Gran Canaria også hvis jeg ikke har hørt feil.
    Dem har et tlf system som går via internett slik at det ser ut som dem ringer fra Oslo mens dem egentlig ringer fra Gran Canaria.
    Samtidig håper jeg at noen nå knuser finnalle og Avanti med et felles søksmål.

    SvarSlett
  102. Eniro-Expedia-Finnalle osv, er ren svindel! har selv havnet i inkassosaker med dem. De sender stadig nye krav, svarer ikke på e-post, brev eller tlf. IKKE LA DERE LURE! De selger sand i Sahara.. du betaler for ingen ting!

    SvarSlett
  103. Dette drittfirmaet (Finnalle) kan umulig ha lov og holde på så de jør. har nå fått ny faktura på en avtale som ikke finnes.
    Nå skal vi ta dette useriøse firmaet til retten. det må jøres på deres egen måte.
    Vi sender en faktura på ekstra arbeid med skriving på klager og advokater så må de jo ende i forliksrådet, der de aldrig får medhold.
    Siden de har beviselig jukset med ordrebekreftelsen og burde stoppet før det kom så langt.har tross alt brukt 120 timer på dette som vi kunne brukt til fornuftige saker.
    Om de anker saken vil de uansett koste mer enn det smaker.

    SvarSlett
  104. Jeg har og inngått en prøveperiode på 6 mnd,fikk bekreftet gang på gang at JEG måtte fornye det om jeg ville ha det utover disse 6mnd.men hva skjer, jo en ny faktura med ett års binding detter ned i postkassen min.Jeg har prøvd å klage på dette, men kommer ingen vei.Fikk tilslutt "tilbud" om å betale en mye mindre sum,og tenkte at jeg betaler for å få saken ut av verden.Nå 4 mnd etter kommer det fa...en ny faktura.Denne betaler jeg IKKE.Regner med å møte de i forliksrådet..Google søket som de lovte skulle ta seg opp er heller ikke der, du finner ikke meg på google lenger så hva skal jeg betale for?????

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hilde

      Har du fått en løsning på din sak?

      FInt om du kunne sende meg status og hva du evt har gjort for å komme ut av dette marerittet?

      Jeg trodde jeg hadde greidd å avslutte dette såkalte kundeforholdet, men nå nesten 6 måneder senere dukker det opp en ny faktura med inkassovarsel.

      Send meg gjerne tips på firmapost@bliaservices.no dersom du eller noen andre har tips til hvordan man kommer seg ut av dette på permanent basis - og uten at svindelfirmaet får penger.

      Mvh Elin

      Slett
  105. Har hatt en sak gående mot Avanti Media i to år nå. Kravet har steget fra 3750 til 9500 kroner inkl. inkassosalær. Tapte så det suste i Forliksrådet, fordi vi ikke møtte opp (det ble avsagt uteblivelsesdom). Vi sendte inn masse dokumentasjon til Forliksrådet, men de tok seg ikke bryderiet med å se på papirene. Siste nytt nå er at inkassopartneren - Gothia AS - har sendt konkursvarsel. De er altså villig til å konke firmaet for lusne 3750 kroner. Dette gjør Gothia til like store svindlere som Avanti Media. Kjeltringer hele bunten, men de får ikke en krone.

    SvarSlett
  106. Hjelp! har også fått ny faktura på ny periode som jeg ikke har bestilt! påstår de har sendt ut korrekturbrev som jeg IKKE har fått. jeg spurte hva som skulle til for å komme meg ut av denne saken. og ba han sende med skriftelig svar. Det skulle han. der skulle jeg bli fri med å betale 2551,25 for en avtale på 12 måneder!! jeg tror jeg gjør det....orker ikke dette

    SvarSlett
    Svar
    1. Forliksrådet neste for meg;).... Jeg ombestemte meg....

      Slett
    2. Jeg er i samme situasjon og kommer meg ikke ut av det. Gothia finans vil heller ikke hjelpe. Jeg bestilte tjenesten av dem for 6 mnd i april 2011. Et halvt år etterpå fikk jeg ny faktura og sa opp men betalte denne. I april 2012 fikk jeg ny faktura som jeg klagde på og denne ble slettet. I oktober 2012 får jeg ENDA en faktura og de sier de ikke vil slette denne da jeg ikke har svart på korrekturbrevet deres. Som jeg ALDRI har mottatt. Hjelp meg! Hva gjør jeg for å bli kvitt dem? Dette er mye penger for et lite firma som jeg driver. 4000 kr i halvåret er ikke noe jeg vil betale for å sitte igjen med INGENTING. men jeg kommer meg jo ikke ut av dette :(

      Slett
    3. Hei
      De sier de har sendt meg et et korrekturbrev den 20 des 2012, men det har jeg aldri mottatt. Etter at jeg har gitt beskjed om at jeg ikke betaler så har de nå truet med rettslig oppgjør. Kanskje vi skulle samlet oss og gått til motsøksmål - de burde bl.a. kunne bevise at de har sendt ut korrekturbrev... Hvordan har det gått med deg?
      Mvh. John

      Slett
  107. 180.no svindel!

    Dette selskapet skal straffeforfølges, fordi de ber penger uten orden laget.
    De jukser folk med å bruke kinkig måte når de snakker til å tilby tjenester og umiddelbart sende faktura.

    Jeg ble jukset på denne måten på grunn av min dårlig norsk språk, og nå må jeg betale for tjenester som jeg aldri bestille eller aldri ville ha.
    Jeg tror de folkene spesielt ringe til folk som meg, som ikke er god i norsk for å jukse dem på denne måten.

    Jeg ber Forbrukerrådet å hjelpe meg i denne situasjonen, og støtter meg i videre prosess i etterforskningen.

    SvarSlett
  108. Hei!
    Jeg representerer Enklere Valg og vi jobber med dette til daglig. Jeg ser at vi er referert til i denne bloggen og vi vil gjerne komme med noen råd.Vi er spesialister på kataloger i Norge og har hjulpet mange bedrifter med dette problemet.

    Det å opprette denne bloggen er et meget godt initiativ! Kunnskap er nøkkelen til å få bukt med en del av problemene.

    Jeg bil bidra litt med historikk til selskapene og hva man nå bør være obs på.

    Tidligere har det vært store problemer med mange kataloger, og fellesnevneren er at de etterhvert blir så "hatet" at de må fornye seg. Mange har sikkert hatt en dårlig erfaring med ett selskap som het nettkatalogen.no som opererte i mange år. Etterhvert som den negative omtalen ble for mye for selskapet byttet de navn til 180.no og begynte på nytt.

    I henhold til finnalle.no bør alle være oppmerksomme på at de holder på med det samme. De har nå registrert ett nytt selskap som heter 1985.no. Dette betyr at dere vil få mange telefoner derfra i fremtiden.

    Vårt selskap har løst mange av sakene dere referer til, så hvis noen ønsker råd kan de sende en e-post til post@enklerevalg.no, og så vil en rådgiver kontakte dere.

    Det som er viktig å være obs på er at de benytter I.P signatur som kontrakt. Dette betyr at ved "rutinegjennomgang" av en profil blir det samtidig godkjent en ordre uten at dere er klar over dette. Dermed har de juridisk grunnlag for å sende dere en faktura.

    Det andre er at ifølge avtalevilkårene må dette sies opp 2 mnd før utløpsdato, ellers blir det fornyet. Når mange da også opererer med 12 mnd, 24 mnd og det høyeste som er 36 mnd kontrakter blir det umulig å huske på å si opp dette.

    Samtidig er problemet at det er en stor forskjell på jussen mellom bedrifter enn når man handler som privatperson.

    Til syvende å sist så handler dette om kunnskap, hvem tilbyr en tjeneste uten verdi, og hvem gjør ikke. Denne bloggen er som sagt ett flott tiltak, og ellers så oppfordrer jeg alle til å dele sine erfaringer da dere da kan unngå slike ting i fremtiden. Det kommer stadig fler som ønsker å tjene raske penger der ute.

    Hilsen

    Enklere Valg

    www.enklerevalg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for info :)
      Utmerket blogg!

      Slett
  109. Har og blitt svindlet av FinnAlle:

    Ble oppring om kampamjetilbud og slo til på dette, under frutsetning om at dette ikke skulle fornyes automatisk.

    Så detter det etter en god stund en faktura i posten, i forbindelse med automatisk fornying.

    Jeg protesterer, og de kaller med inn for forliksrådet i Oslo. Jeg bor i Bergen så det er selvsagt helt uaktuelt.

    De spekulerer tydeligvis på en "no show" hos forliksrådet.

    Styr unna!

    SvarSlett
  110. Denne bloggen er til stor hjelp og motivasjon!
    Legger ved link til flere gode råd på varslingslisten.no:

    http://varslingslisten.no/loes_prob.htm

    SvarSlett
  111. Dette er frekkhet over alle frekkheter.Dette firmaet opererer med fiktive kontrakter og sender regninger til kredittbyråer.
    Jeg vil advare alle mot Avanti Media.
    Politianmeldelse er aktuelt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      De sier de har sendt meg et et korrekturbrev den 20 des 2012, men det har jeg aldri mottatt. Etter at jeg har gitt beskjed om at jeg ikke betaler så har de nå truet med rettslig oppgjør. Kanskje vi skulle samlet oss og gått til motsøksmål - de burde bl.a. kunne bevise at de har sendt ut korrekturbrev...
      Mvh. John

      Slett
    2. hva skjedd

      jeg er i lignende situasjonen

      Slett
  112. Jeg er i samme situasjon og kommer meg ikke ut av det. Gothia finans vil heller ikke hjelpe. Jeg bestilte tjenesten av dem for 6 mnd i april 2011. Et halvt år etterpå fikk jeg ny faktura og sa opp men betalte denne. I april 2012 fikk jeg ny faktura som jeg klagde på og denne ble slettet. I oktober 2012 får jeg ENDA en faktura og de sier de ikke vil slette denne da jeg ikke har svart på korrekturbrevet deres. Som jeg ALDRI har mottatt. Hjelp meg! Hva gjør jeg for å bli kvitt dem? Dette er mye penger for et lite firma som jeg driver. 4000 kr i halvåret er ikke noe jeg vil betale for å sitte igjen med INGENTING. men jeg kommer meg jo ikke ut av dette :(

    SvarSlett
  113. jÆVLA MØKKAFIRMA!! Skulle koste 2500,- for et halvår og sitter nå med regning på over 15000,-Hørt at det er utlendinger som driver det firmaet og det gjør meg ikke mindre forbanna!

    SvarSlett
  114. Sitter her i samme situasjon som mange av dere.

    Har tatt strusen og stikket hode i sanden (som dem selger) De har ikke fått noen penger, Dem direkte eller gotiha. Får årlig brev/regning fra hver av dem.

    Skal jeg bare forsette å "overse regningen" eller bør jeg brette opp armene og kontakte Forliksrådet/andre?

    Ingen som har klart å stoppe dette frima ennå?

    Espen.

    SvarSlett
  115. Dette skulle vel være bevis nok på at FinnAlle selger "luft".

    Dette fant jeg i Dine Penger:
    ADVARER: Jan Grønbech er Googles sjef i Norge, og advarer mot nettkataloger som lover høyere Google-plassering. Foto: Google
    Noen nettkataloger, som Finnalle.no, bruker som salgsargument at kundene ved en oppføring hos dem vil oppleve at de kommer høyere opp på Google. Dette avvises på det sterkeste av Jan Grønbech hos Google Norge.

    - Det er et salgsargument uten rot i virkeligheten, sier Grønbech.

    - Google er fortsatt et relativt nytt fenomen i Norge, og vi ser at norske bedrifter ikke er helt ferdiglurt ennå. Små annonsører blir hardt rammet, selv om vi forsøker å advare mot useriøse selgere, påpeker han.

    http://www.dinepenger.no/ditt-firma/kataloghai-bondefanger-kunder/10013048

    La oss stå sammen :)

    John

    SvarSlett
  116. trenger du en gratis lån, er du i dårlig stand av økonomisk stress? vil du bli fri fra denne økonomiske problemer en gang for alle? Kontakt oss i dag på philipyoung248@yahoo.com for et lån med lav rente og du vil få dette lånet beløpet på kort tid. venter din reagerer

    SvarSlett
  117. -Financial Aid Professionals-

    SVAR KUN til denne adressen hvis interessert: success.finance@outlook.com

    Hei,

    Vennligst tilgi meg for å forstyrre din verdsatt tid.

    Dette er en Finance utlån organisasjonen, vi er spesialisert på finansiering og
    tilbud av lån til interesserte enkeltpersoner og bedrifter som søker
    økonomisk bistand og business vekst eller utvidelse av virksomheten fondet. vi
    tilby lån med en pålitelig garanti til alle våre kvalifiserte søkere.

    Våre lån renten er svært lav og rimelig og med et omsettelig
    varighet. Vi tilbyr også finansiering av virksomheten partnerskap og eiendom
    utvikling og vi tilbyr små og store mengden av lån til alle våre
    kvalifiserte kunder.

    For mer informasjon henvendelser og søknad, vennligst kontakt vår
    representant via e-post: success.finance@outlook.com

    Vennligst se bort fra denne meldingen hvis du ikke er interessert.

    Hilsen,
    Mrs Susan Doyle (M.D).
    Hjemmeside: www.successfinance.org
    E-post: success.finance@outlook.com
    SUKSESS FINANCE FIRM

    SvarSlett
  118. Anonym sa...
    Til info: Finnalle, Avanti Media, 1885 / 1885.no er de samme. Se link fra Proff.no:

    http://www.proff.no/rolle/stefano-knut-fallico/-

    SvarSlett
  119. SIR LUIS FINANCIAL FORSIDE

    Trenger du et lån eller finansiering for en eller annen grunn, for eksempel:
    a) personlige lån, utvidelse av virksomheten,
    b) Business Start-up, Utdanning,
    c) gjeld konsolidering,
    d) Hard Money Loans eller noen form for økonomisk bistand

    Kontakt oss i dag via vår e-post (sirluis_financialhome@live.com)

    Vennlig Hilsen,
    Sir Luis Morgan.

    SvarSlett
  120. Vårt firma er en juridisk organisasjon som ble opprettet for å hjelpe folk som trenger hjelp, slik som økonomisk støtte.
    Så hvis du er, eller du er i økonomiske vanskeligheter i økonomisk rot, og du trenger penger for å starte virksomheten selv, eller trenger du et lån for å betale ned gjeld eller betale dine regninger, starte en god forretning, eller har lånt Vanskeligheter enn lokale banker Ta kontakt med oss i dag
    E-post: glantpaydayloanfirm@gmail.com


    Lån søknadsskjema:

    Navn: _________
    Adresse: _________
    Stat: _________
    Land: __________
    Okkupasjon: _________
    Lånebeløp Needed: __________
    Formålet: _________
    lån duration__________
    Månedlig inntekt: _________
    Telefon: _________


    Ta kontakt med oss på e-post E-post til oss:

    glantpaydayloanfirm@gmail.com

    SvarSlett