onsdag 20. januar 2010

Det virker som om det er mange av oss som har blitt lurt av møkkaportalen finnalle.no. Om man leser historiene under kommentarer så virker det stort sett som alle er solgt inn på lik fremgangsmåte. Det er derfor viktigst å se hvordan man skal komme seg ut av dette før regningene fortsetter. En av innleggene nevner dette med nytt år og ny regning er på vei ut til oss alle, og det bør vi kanskje tenke på. Om du skal komme deg ut i tide så legger jeg ved en enkelt oppsigelse du kan kopiere og bruke når du sender de:

Jeg sier herved opp min annonse og vårt kunde forhold hos dere med øyeblikkelig virkning. Vennligst bekreft tilbake at dette nå er oppsagt og at jeg ikke får flere regninger fra dere.
Hilsen
Firmanavn, org nummer

Send eposten til jobb@finnalle.no - de har nå fjernet alle sine mail adresser fra nett, så dette er den eneste adressen jeg finner.

Jeg legger også ut en innsigelse som kan brukes for deg som har fått regning, inkasso, eller som skal møte de i forliksrådet. Forklaringen har tydeligvis virket for han/hun og vi alle er solgt inn på mer eller mindre lik måte, så da gjør det ingen ting å bruke den samme malen. Kunden som brukte denne før forliks møte fikk frafalt alt:

Klage på salgsmetode til Finnalle.no / Avanti Media AS

Vi ble for en tid tilbake oppringt av en selger fra dere. Han brukte mesteparten av tiden til å fortelle om Google og Kvasir og hvordan dette fungerte. Når han ringte presenterte han seg ikke fra finn alle eller avantimedia.no men han startet med å si at han ville se hvordan vi lå på Google og Kvasir, så det er meget naturlig å forveksle dere med Google og Kavsir når dere ringer og sier slik. Ut fra det vi har forstått så har dere heller ingen avtale med Google og Kvasir at dere kan selge annonser for de ? Etter kort tid og kanskje 50 beskjeder på hva jeg skal søke på, hvor jeg skal søkte, trykke, klikke og se osv har jeg tydeligvis trykket på en godkjenn eller kjøp annonse knapp uten at selger har sagt at dette har noe med en avtale å gjøre. Han ba meg følge hans instrukser for å se - ikke kjøpe. Jeg kan ikke se at jeg juridisk kan knyttes ansvarlig til denne bestilling, eller et klikk. Dette kan heller ikke være en lovlig fremgangsmåte. Jeg vil derfor at dere frafaller faktura nr xxxxxxxxxx med øyeblikelig virkning. Dette er en innsigelse på kravet så dere bør ikke sende den til inkasso da dette i følge Norsk lov ikke kan utføres. Om dere ikke frafaller kravet krever jeg at dere sender saken til forliksrådet. Jeg vil der gi den samme skriftlig beskjed som dette. Vennligst gi oss en rask tilbakemeling at kravet er slettet.

Hilsen Firmanavn, org nr, adresse og navn.

Finner heller ingen epost adresse til klage, innsigelse osv for finnalle, men send den til jobb@finnalle.no og ta vare på kvittering for senere bruk.

Dette bør være en fin måte å stoppe de på, og du vil slettet din regning.

Lykke til!!

62 kommentarer:

  1. Ja det virker som om de har fjernet alle mail adresser fra internett. Jeg finner bare jobb@finnalle.no og bransjeguide@finnalle.no
    Jeg sendt til degge to. Ikke fått noen feil meling, så da tar jeg bare vare på kviteringen. Takk for gode tips her.

    SvarSlett
  2. Jeg driver en liten bedrift i Oslo som for kort tid siden ble ringt av finn alle. De snakket om meg og google og hvilke søkerord som burde være riktig for meg å bruke. Det var samme dag som Obama besøkte Oslo, så jeg fulgte litt med på p4 mens jeg hørte på selgeren. Han bablet i vei og skal jeg være helt ærlig så skjønte jeg ikke en dritt av hva han sa. Om han ringte fra sin tjeneste eller kong harald`s nettside viste jeg ikke. Det eneste jeg skjønte var at Google var bra og der burde jeg ligge. Etter kort tid ble jeg lei og bare sa at vi får tenke litt på dette. Samtalen ble avsluttet og jeg glemte hele greia. Etter kort tid så fikk jeg en regning som jeg ikke skjønte noe av. Jeg kontaktet finn alle og de henviste til en avtale som ble inngått og dato + tid for inngåelsen. Hadde ikke dette vært i samme tidspunkt som Obama var i Oslo ville jeg ikke husket dette. Jeg sa bare at jeg ikke hadde kjøpt noe og de begynte å si at de skulle sende selger ned til meg så vi fikk snakke om dette. Jeg følte nesten dette som litt truende. Jeg bare avslo og sa at de måtte holde seg langt unna. Ikke hørt noe mer fra de på en stund nå, men i går kom det et inkasso varsel. Det var derfor jeg søkte opp på google og fant denne side. Jeg gikk ikke inn på deres nett side som dere andre, men fortsatt så har de en så feil innsalgsmetode som handler om Google og ikke eget produkt, så i følge min advokat har de ikke en sjanse til å vinne over noen med en slik intro. De snakker om og selger google, og da kan de ikke gi oss finn alle eller sende oss noen regning. Bare la vær og betale er min oppfordring til alle som er kunder av de. Bli lurt av de på denne måte er jo en politisak. Hadde jeg blitt begeistret og svart ja og angret så ok, men å regelrett bli lurt slik setter jeg liten pris på. Jeg håper nå de får seg en skrape.

    SvarSlett
  3. Jeg hadde en sak med de for ca 3 år siden der jeg ikke bestilt noen annonse. Det var et sant helvete å komme seg ut av denne avtalen. Etter mye tull betalte jeg for å slippe å bruke tid på dette. Tror dere ikke jeg fikk en ny regning året etter også. Etter å ha lagt frem alt korrespondanse vi hadde året før og 10 mailer frem og tilbake så ba de meg å betale 50 % så sletta vi hele saken. Jeg var da så sint at jeg kunne spist opp lua mi. Men til slutt betalte jeg for å få disse tullingene bort. Dette er ikke slutten. Nå fikk jeg enda en regning fra de – denne gang når jeg ringte og sa at vi har hatt en lang sak bak oss sa de bare – det står ikke her hos oss, så det er kanskje med noen andre. Nå gidder jeg ikke betalt. Nå har jeg samlet på alle mailer og papirer, så nå skal saken til retten, og det er jeg som skal ta den ditt. Man kan angre et kjøp, man kan kjøpe ting man tenker i ettertid at trengte jeg det, men det å bli fanget av finnalle er det verste jeg har vært med på, og jeg er snart 60 år. Ønsk meg lykke til i retten, for dette gir jeg meg ikke på.

    Trond Thorvaldsen

    SvarSlett
  4. Takk for hjelpen - jeg har nå sendt min oppsigelse til finnalle - hilsen Line Hillestad

    SvarSlett
  5. Ja dette var til stor hjelp for oss. Nå gledere jeg meg til å møte disse i forliksrådet, om det går så langt da. Trude Sigvaldsen

    SvarSlett
  6. Helt utrolig det som skjer med finnalle nå. Google har bestemt seg for å fjerne de og alle deres kunder. Dette handler ikke om oss som er lurt av de, det handler ikke om agrresiv innsalg og svindel fra a til å, men det handler om lureriene de har drevet med for å indeksere oss på google. Den har tydeligvis vært ulovlig og ikke etter Googels regler. Min kompis i Google sa at dette er grunn nok for å fjerne alle linker + linker til deres kunder. Det er også grunnlag for oss alle som har vært kunder der og kreve pengene tilbake. De har solgt oss et produkt som ikke er lov, og når forsvinner de fra Google, og det er jo det de har solgt. Pass på at dere ringer finnalle og ber de fjerne din annonse slik at ikke google fjerner ale linker til ditt firma. Dette var en hard straff de fortjener.

    SvarSlett
  7. Ha ha - nå fjernes flere hunde linker hver dag. Stakkars kunder som er hos finnalle - de blir jo også sett på som like useriøse og fjernet. Uff og uff.

    SvarSlett
  8. Fikk også penger tilbake fra google i dag mot at jeg skrev historien om hvordan jeg ble solgt inn. Bare å trekke seg fra finnalle nå, jobber du der bør du slutte før du mister jobben :-)

    SvarSlett
  9. Har fått noen trussel mailer nå at siden bør stenges ned. Jeg er ikke redd Italienere, mafia eller andre svindlere, så siden blir åpen fremover. Fortsett å poste deres historier. Det virker som om bloggen har hjulpet mange og finnalle historiene begynner å bli lange, så godt dette hjelper noen.

    SvarSlett
  10. takk for en fin blogg. Den forteller mye om finnalle og hvordan de driver. Bra informasjon jeg ser for meg kan brukes i forliksrådet mot de. Takk.

    SvarSlett
  11. Sendte denne oppsigelsen som ligger her til de. Det gikk faktisk fint. Fikk svar at oppsigelsen er mottatt og de frafaller kravet. Det er tydelig at jeg har fått sagt opp litt sent da jeg har mistet flere linker på Google de siste dagene. Var kanskje ikke rask nok her, men da har jeg hverfall fått stoppet mitt abonnement. Finnalle får som fortjent her, for måten dette er solgt inn på er jo helt gal. Ikke rart de taper alle sine saker i forliksrådet. Det er nok ikke lenge før de legger ned hele portalen tror jeg. Hørte også at de fjerner ansatte der inne nå for å spare penger.
    Hilsen en kunde som slapp å betale for denne dritten til finnalle.no.

    SvarSlett
  12. Vi har en liten butikk på Vestlandet som har hatt en telefon fra finnalle. Vi fikk etter denne sammtale en regning. Vi har ikke skrevet under på noe her, men det er denne knappen de ba oss søke og trykke rundt etter som tydelig bekrefter svindelet deres. Regningen blir alldri betalt.

    SvarSlett
  13. Tro det eller ei, men jeg sendte inn denne oppsigelse og fikk svar tilbake at de frafalt saken. Det er tydelig at de er på felgen om dagen. Google linkene mine forsvant da jeg var kunde av finnalle, og dette brukte jeg som argument. Er du kunde av finnalle.no eller avanti media så vil google se på deg og ditt domene eller hjemme side som en av de og dermed fjerne deg fra google, så si opp hos finnalle om det ikke er for sent.

    SvarSlett
  14. Finnalle.no sender i disse dager ut faktura for 2010 til alle sine kunder som de har lurt inn. Avanti Media AS er det firma som drar flest kunder til forliksrådet i Norge i disse dager, og dette forteller jo litt. Først lurer de deg inn med å få deg til å trykke og søke rundt og vips så har du trykket på en knapp som fanger deg og som skuler en ”bestilling”
    Videre gir de uttrykk for at de er google og kvasir, noe de ikke er. Etter de har fanget deg tar de ikke telefon eller svarer på mail, så regning må betales. Google har nå gått til det steg å fjerne alle finnalle linker og deres kunder, så de som fortsatt er kunde der kan lide store tap mot at google ser på de som en finnalle link og dermed fjerner firma også. Finnalle.no er det firma som taper mest forlikssaker, men fortsatt er dette tidkrevende og irriterende for oss som er kunder av de. Jeg har kommet meg ut av dette etter 2 år med helvete, men oppfordrer nå alle til å sende de en oppsigelse før ny regning kommer og før ditt domene blir bannlyst ab google. I morgen kan det være for sent.
    Forbanet kunde fra Oslo.

    SvarSlett
  15. Hadde en telefon fra de for litt siden som jeg tok opp. Det er så mye bra i dette opptaket på hvordan de selger sitt produkt, så dette er gull verdt for dere alle. Jeg kjøpte ikke, men selger solgte bare google og kvasir + at han forsøkte å få meg til å trykke på denne godkjenn knappen og lure meg. Om noen av dere skal møte disse i forliksrådet så legg inn deres mail her så mailer jeg opptaket til dere som dere kan bruke som bevis, for når noen hører dette så skjønner de at finnalle bare lurer bedrifter.

    SvarSlett
  16. Ligger i sak med de og skal i forliksrådet om kprt tid. Send meg dette takk. Mail er bebring@hotmail.com
    Tusen takk.

    SvarSlett
  17. Også blitt lurt av disse. de er jo bare dritt de kommer med. Trodde jeg kjøpre Google jeg.

    SvarSlett
  18. fikk også en gavesjekki dag av google - nå er de virkelig ute eller avantimedia.no

    SvarSlett
  19. Ble ringt av Finnalle i dag, og det virket som om de har skjerpet seg litt. De snakket ikke så mye omgoogle og kvasir som tidligere, så det er mulig atde tar selvkritikk ut fra blogger og oppsigelser om dagen. Takket likevel nei til de. Jeg har en kompis på Google sommener at de fjerner alle finnalle linker og kunder, så da bør kanskje finn alle begynne en ny forretningsmetode. Betal for å slippe å ligge hos de :-)

    SvarSlett
  20. yohoooooooo, jeg tok med utskrift av denne blogg i dag da jeg møtte Avanti Media i forliksrådet. Den vant jeg lett. Ble sittende litt etter saken var ferdig, og det virket som om det var vannlig om dagen at finnalle tapte. Takk for fin blogg. Var kanskje det som skulle til for å vinne saken i dag :-)

    SvarSlett
  21. Hmmmmmm, er dette mulig? Hvorfor lager ingen et tv program om disse gutta? De er jo langt langt verre en noe annet som tidligere har vært sett, vist og snakket om iknnen sin bransje. Hallo, noe må jo ta tak i de.

    SvarSlett
  22. Jeg tror faktisk noen jobber med dette nå. Det lages en større sak og hvordan de systematsik jobber. Jeg tror ikke bare de har lurt sine kunder, men også Google, Kvasir og flere av sine konkurenter. Er nok ikke så gøy å ha vært ansatt eller eier i dette selskapet nei.
    Denne bloggen har også fått oppsigelsene til å strømme inn til de om dagen. Finnalle.no har rett og slett bare sluttet å svare på mail + tlf om dagen. Vet ikke om de har rømt lokalene og tappet kontoen enda, men om ikke dette er utført til nå vil det skje i løpet av 1-2 mnd. Til dere som har regninger fra de så bare overse det. Avanti Media AS er et av Norges største svindler selskap som snart skal vises på tv for oss alle. Hold dere unna finnalle i fremtiden om de skulle ringe dere. Hilsen en rundt lurt kunde

    SvarSlett
  23. Som kunde som var innkalt til forliksråd fikk jeg en tlf i dag fra noen som sa at forlikssaken var trukket. Jeg spurte hvorfor, da fikk jeg bare at svar som virket litt at de trekker ALT nå, så det kan virke som om de legger ned hele finnalle.no tjenesten sin. Mulig Avanti Media fortsetter med lokaltisarpsborg.no og de andre lokale portalene, men nå virker det hverfall som om de legger ned finnalle.

    SvarSlett
  24. Harde rykter om at de stenger ned nå ja. Kunder betaler ikke, selgere har sluttet og de har bare 2-3 selgere igjen der det bare er en som selger, eller lurer inn kunder.

    SvarSlett
  25. min annonse der har ikke gitt meg noe. De har lurt meg.

    SvarSlett
  26. tull at dere kan skrive dette. Har dere kjøpt en annonse så er den vel kjøpt, da kan dere ikke klage etterpå? Lurt er nok ikke ordet å bruke til dette.

    SvarSlett
  27. Nå er de ferdig ja. Nå er telefon nummer som de brukte når de ringte meg slettet, så nå virker det som om finnalle har trekt seg tilbake. Det er tydelig atdet virker etter hvert. Nå ser det endelig ut til at de har gitt seg og lagt ned svindelbutikken sin. Takk for denne gang Avanti Media og finnalle - håper dere ha kost derte med pengene dere har lurt oss for. Svindlere og mafia er det dere er.

    SvarSlett
  28. de lurte meg også. samme dag jeg fikk papirer fra brønnøysund ringte de og snakket om at jeg måtte bli funnet på google. Jævla lureri alt sammen.

    SvarSlett
  29. Jeg hadde en annonse der og den virket for meg. Firma ble nedlagt etter en stund da det ikke gikk rundt, men annonsen virket den.

    SvarSlett
  30. Ja det virket jo som om den virka meget bra også da du til slutt måtte legge ned - det virker jo som om du jobber for finnalle nå - dust. Hadde den virket hadde du vel ikke lagt ned?

    SvarSlett
  31. Nå sitter jeg her så forbannet med en regning fra Finnalle. Nå viser det seg at de har begynt å lure på en helt annen måte enn disse historier som står her. Jeg kjøpte en annonse av 180.no / nettkatalogen for noen dager siden - dagen etter ringer de meg og ber meg om en bekreftelse på kjøpet, noe som er ok etter jeg faktisk sa ja. De ber meg gå inn på min data maskin mens jeg snakker med de og gir meg en nett adreese jeg skal skrive inn - når jeg kommer inn på dette kommer det en knapp med bekreft på. De ber meg trykke på denne for å fullføre kjøpet. Når dette er gjort begynner de å snakke om at jeg nå må huske å si opp annonsen hos 180.no og nettkatalogen.no - jeg spør da hva de mener, men da bare avsluttet personen med at jeg måtte ha en fin dag. Jeg sitter nå med en regning fra finnalle.no som jeg ønsket å rydde opp i. Jeg brukte lang tid for å få tak i de - men det viser seg at det er et firma med navn Avanti Media AS som står bak dette. Når jeg til slutt fikk tak i de sa de bare at jeg hadde bestilt dette selv og dette var mitt problem - kan de virkelig jobbe slik? Nå ønsker jeg denne saken belyst for alle slik at de ikke går på samme knep. Hold dere unna Finn Alle de er faktisk svindlere og farlige. Denne saken kjører jeg helt til retten da den alldri blir betalt. Denne gang har de gått for langt. Jeg sender nå saken min til vg, tv2, nrk, aftenposten, dagbladet, nettavisen, 180, hegnar, dn og alle som skriver om nyheter og håper noen av de skriver om dette. Om det er noen andre sol har lik historie skriv det inn her, på blogger og til aviser, for dette er å gå alt for langt.

    SvarSlett
  32. oy oy oy, dette er akkuratt det samme som har skjedd meg. Fant dette når jeg søkte finnalle for å kontakte de med samme sak. Tror det er viktig at saken sendes politiet / økokrim, for dette har ikke noe med teknikk eller overtalelse å gjøre, men ren svindleri, tyveri og ran. Saken er meldt økokrim fra min side.

    SvarSlett
  33. helt lik var historie. saken er sendt bedriftsforbundet ved juridisk avdeling.

    SvarSlett
  34. nå virker det som om alle er ute etter de - stakkars italienere :,_

    SvarSlett
  35. Jeg ble lurt av disse med at jeg ble vist noe på nett og som de fikk meg til å klikke på - kan de da kreve meg for penger i ettertid? Jeg tror dette er advokat mat - noen som kjenner til dette og hvordan man kan vinne en sak over de?

    SvarSlett
  36. For det første, er mye av det dere sier ren tull. Finnalle driver ikke svindel på noe som helst nivå. Alle kataloger har sin måte og føre opp kundene sine på, finnalle gjør på lik linje som andre bare jobben sin. Det at google skal fjerne linker fra google er tullskap. Hadde det vært ett slikt tilfelle med politisak og slike saker som nå dere driver og anklager finalle for, alt dette hadde blitt gjort for lenge siden:) Usaklighet fra dere. Jeg har vært kunde hos Finnalle.no i snart 1,5 år og er meget fornøyd og skal fortsette, jeg bruker statistikk tjenesten de har gitt meg og ser hvor mange bedrift og personkunder jeg tjener mest penger på. Jeg anbefaler andre og slutte og anklage finnalle.no på falsk måte.

    M.V.H Finnalle.no kunde.

    SvarSlett
  37. Skal det være levis, disel eller lee - lol din pakis

    SvarSlett
  38. Finnalle.no er tydeligvis sin egen kunde.

    Og det er ikke ren tull :)

    mvh. misfornøyd kunde

    SvarSlett
  39. Finnalle.no ringte i dag så de er fortsatt oppe og går. IKKE la selgeren la deg logge inn på deres nettside, det er da du blir lurt!

    SvarSlett
  40. ja nå skjønner jeg horfor jeg føler meg lurt her - fikk faktura av de nå på ikke inngått avtale. Dette skal jeg sende til avisen.

    SvarSlett
  41. Hei jeg føyer meg meg inn i rekken av lureriet fra finnalle. Jeg driver en enmannsbedrift og ble kontaktet i sept 2009 og har betalt for 6 som jeg ble opplyst at kun var en prøveperiode prøve det har nå kommet ny regning for et år som jeg ikke har bestillt og ingen har vært i kontakt med meg. Det hevdes at jeg må si opp 30 dager for utløp av avtaleperioden ellers så må jeg betale for et år til ...... DETTE LUKTER DET SVINDEL AV. Når jeg leser alle dere andere som også har blitt lurt på denne måten. Denne måten å drive forretning på er useriøs og produktet kan heller ikke være bra da man må lure kunder for å få betaling. Jeg setter pris på innspill på prosedyre på hva jeg bør gjøre. Å si opp er en selvfølge ,men ønsker ikke betale heller da sannsynelig heller ikke får det jeg har eller skal betale for ?

    Takk for at det finnes slike blogger/sider som
    gjør at slike firmer ikke kan fortsette som de gjør.

    Hilsen nok en lurt kunde av Finn Alle

    SvarSlett
  42. Dette var en nyttig blogg! Har nylig fått Faktura fra Finnalle og benyttet tips herfra til å sende krav om frafall til jobb@finnalle med kopi til Gothia Finans AS. Min historie er lik de fleste andre her, og slike telefonselgere er jo den største trusselen for oss med små bedrifter. Godt det er mange som har reagert. Kanskje kan man oppnå å få endret lovverket for telefonsalg??

    Hilsen optimst på sikt...

    SvarSlett
  43. Jeg har også blitt lurt av Avant Media og Finnalle.no %¤"#WQ"#¤¤"#¤! Møkkafirma!

    Jeg er vant til å snakke med disse firmaene hele tiden, og jeg vet stort sett når de driver useriøst. Men jeg gikk rett på, de fikk meg til å tro at jeg skulle få bedre treff på google.no og derfor ikke behøve å bruke f.eks. kvasir. Dette er selvfølgelig bare tull og jeg burde ha visst bedre, men når man er nødt til å kutte i budsjetter og spare både her og der er det lett å bli revet med av enkle løsninger.

    Styr unna Avanti Media og Finnalle, det er bare svindel og bedrag!

    SvarSlett
  44. Blir ikke kvitt dem, hva gjør jeg? inngikk som mange andre en 6mnd prøveperiode, dreit på draget og og sa ikke opp i tide og får en faktura på nesten 7000,- som jeg ikke er interessert i å betale eller ha noe med dem å gjøre.Har prøvd å få dem til å slette meg fra sine registere men dem står på kravet, jeg er villig til å gå til forliksrådet for dem lurte meg ut av en grei plass hos Kvasir med sine gull og grønne skoger.

    SvarSlett
  45. Annmeld saken! Under bedrageri. Min regning etter 6 mnd prøvetid kom på i 9995,- Fikk fullstendig sjokk!!!

    SvarSlett
  46. Kunne gjerne tenkt meg å høre det opptaket som en anonym her snakker om. Jeg ble lurt i januar. Og for å være helt ærlig husker ikke jeg mye utav den samtalen bare det at det var google og kvasir som en ble mer søkbar på. En skulle få en prøveperiode på 6 mnd. Og jeg regnet da med at en selger kom til å ta kontkt med meg igjen etter endt prøvetid for å høre om jeg ville fortsette abb mitt. Men da det ikke kom noen telefon/mail/sms eller noe prøvde jeg å kontakte dem på telefon. Men fikk ikke svar. Så jeg ventet jeg. Så kom regningen og jeg visste hvor jeg skulle sende oppsigelsen min. Men da var det for sent. Har kontaktet Politiet og sendt en anmeldelse.
    Saken min er ikke kommet opp for forliksrådet enda men venter på det.


    noen som kan sende med opptaket?
    xamy2@hotmail.com

    SvarSlett
  47. Interessant å se at mange andre har problemer med dette elendige foretaket. Jeg ble kontaktet av en selger i mars i år, en selger som snakket om google og kvasir og hvor fantastisk det ville være å være søkbar på google. dette var en selger som ikke slapp taket så lett, en aldeles forferdelig innpåsliten fyr. Nærmest for å bli kvitt fyren sa jeg meg villig til å ta et 6-mnd prøveabonnement. Selvsagt har ikke prøveabonnementet resultert i en eneste henvendelse. Så plutselig forleden dag dumpet en regning fra Avanti Media ned i postkassen, en regning på kr. 5000. Jeg ble overrasket for å si det mildt. Jeg hadde ikke inngått noen kontrakt med dem for ytterligere ett år. Jeg tok straks kontakt med dem for å si opp abonnementet, men uten resultat. De henviser til den elektroniske kontrakten som jeg angivelig har "undertegnet".
    Jeg mener jeg burde ha blitt kontaktet i god tid før prøveabonnementet utløp for å høre om jeg ville videreføre abonnementet. Men det er tydeligvis ikke slik de opererer. Ved å springe en ny regning på deg lurer de deg til å betale for et nytt år. Rene og skjære svindelen, etter min mening. Jeg kommer til å kontakte advokat.

    SvarSlett
  48. Hei

    Samme har skjedd nå med vårt selskap. Og vi har tydeligvis betalt regninger i flere år til disse uten å tenke oss om.

    Samme var det her sier, snakker om google. For ingen av oss har hørt om finnalle.no engang. Nå har vi nye regninger på over 10.000 kroner liggende som vi nekter å betale. Og oppsigelsen dem ville ha måtte være innenfor 30 dager før fornyelsesdato. Selvfølgelig ikke lovlig. Jeg har bedt dem sende saken til forlikrådet. På toppen av alt har den som har "signert" avtalen vært forledet til å bare kikke å måtte derfor skrive inn navnet sitt uten å bli guidet eller vist noen betingelser.

    Litt spesielt at ikke kundebehandleren hos Avanti media og Finnalle.no ikke tørr oppgi navnet sitt engang.....

    SvarSlett
  49. Hei, noen som har dette opptaket? Sitter som rådgiver for bedrift som også har blitt lurt - og vil gjerne høre deres fremgangsmetode...

    SvarSlett
  50. Det var godt å lese alle som følte seg lurt. Jeg holder nå på med det samme. Siste e-post fra de var betal, eller forliksråd med omkostninger, det kan bli dyrt for deg. Men jeg betaler ikke for et år, som jeg ikke har besttilt. Lar det gå til forliksrådet. Skal benytte meg av de erfaringer, som er skrevet.

    Terje Gundersen

    SvarSlett
  51. Takk for siden. Vi fikk stoppet før det ble avtale.
    Svein Svendsen

    SvarSlett
  52. Vi sliter med finnalle, og nå truer de med inkasso. Vi har (ved en misforståelse) betalt dem 1500 kroner i fjor, da fakturaansvarlig trodde dette var finn.no.
    De sier at innbetaling = kontraktsaksept. Hva gjør vi?

    SvarSlett
  53. Til Gro
    Ta kampen, det nytter.

    SvarSlett
  54. Jeg driver et lite firma, som også er blitt lurt av finnalle. Har satt advokat på saken, så nå går det trolig mot sak i forliksrådet. Fremgangsmåten deres er akkurat den samme som alle dere andre har opplevd. Hadde satt umåtelig stor pris på om jeg kunne fått en kopi av optaket fra selgeren i finnalle.
    Min mail adr er jkr10000@hotmail.com

    SvarSlett
  55. Jeg har heller ikke mottatt det mye omtalte korrekturbrevet. Hadde jeg gjort det ville jeg sagt opp med en gang pga. at den aktuelle nettsiden ikke lenger var operativ. Litt i tvil om hva jeg skal gjøre her, men tror jeg ber dem om å ta saken til forliksrådet.

    SvarSlett
  56. Til info: Finnalle, Avanti Media, 1885 / 1885.no er de samme. Se link fra Proff.no:

    http://www.proff.no/rolle/stefano-knut-fallico/-/1009793/

    SvarSlett
  57. Hei, jeg vet dette er et gammelt innlegg/tråd, men jeg har akkurat blitt lurt trill rundt av 1885, og som det nevnes i kommentaren over, er det samme folkene som bak Finnalle. Til meg utga selgeren seg for å være fra Brønnøysundregisteret, og at han måtte ha noen opplysninger om firmaet mitt (Enk). Deretter bad han meg samtykke, for å motta org.nr og være i gang som bedrift. Jeg hadde jo akkurat registrert meg hos Br.reg., og ventet på godkjenning, så jeg gikk fem på her. Da jeg mottok en ordrebekreftelse på mail kort tid etterpå med en faktura på 2998,- (som forøvrig var et tilbud akkurat nå, vanlig pris er tydeligvis rundt 5000,-) skjønte jeg at jeg var blitt lurt.. Denne må betales innen 14 dager. Jeg skrev en mail tilbake umiddelbart for å forklare situasjonen og si at dette er noe jeg overhodet ikke ønsker, salget ble tilslørt til de grader, og bad dem slette avtaleforholdet og fakturaen umiddelbart. Noe de selvsagt nekter å gjøre.... Nå er snart 14 dager gått og jeg får vel snart inkassovarsel.. Jeg har ringt og skrevet til de flere ganger uten hell. Dette synes jeg er virkelig på kanten til svindel og bedrageri!! Grunnen til at jeg skriver min historie her, er at det virker som det er flere enn meg der ute som er heller har vært i samme situasjon. På tide å gjøre noe med dette? Om vi er et par stykk sammen kan vi gå til media sammen for å få fokus på dette området, særlig for oss som er næringsdrivende da det ikke finnes særlig lover eller regler som taler til vår fordel.. Er noen med? Send meg en mail på sho@live.no !

    SvarSlett
  58. Hei som nevnt av Sandra har vi også blitt oppringt av 1885. De har brukt samme triks som nevnt over. Det hjalp at vi skrev mail og bestridet kravet. For all del ikke betal! http://www.okokrim.no/bedrageri-faktura

    SvarSlett
  59. Fruen hadde akkurat samme opplevelse som nevnt ovenfor her med 1885.no i går. Hun ba om å få mer informasjon på mail, men fikk da en bekreftelse på inngått avtale. Forsøkte å sende mail tilbake om at dette ikke var riktig, men i dag kom en faktura på over 3200,-!!! Så de veit å smi mens liket er varmt!

    SvarSlett
  60. Dere må bestride kravet. Ring Økokrim og henvis gjerne at dere har pratet med dem. De gir seg etterhvert. Kan også nevne at de har en facebook side. De sletter alt som er negativt. Kjeltringer!

    SvarSlett
  61. Synes det er helt utrolig at voksne mennesker her kan skrive alt dette vaset. Hvor gamle er dere egentlig? Trenger dere beskyttelse fra dere selv? Jeg har selv jobbet som selger i intet mindre enn FEM ulike nettkataloger gjennom de siste 10 aarene, og dere er alle for det meste fulle av dere selv. At dere ikke har PEILING paa hva dere har sagt ja til er deres egen sak. Ikke skyld paa selgerne fordi dere er for dumme til aa faa med dere hva som blir sagt. Har hort tonnevis med klager mot Eniro (Gulesider for de som ikke vet det) og 1881 ogsaa. Alltid den samme linja fra kunder som har sagt ja men angrer som fanden og kjemper med nebbet sitt for aa komme seg ut av en BINDENDE avtale. Renspikka tullball alt sammen. Ta ansvar for det dere driver med folkens. Sitte her og si at dere er blitt lurt av en katalog er aa dra ting for langt. Men folk politianmelder jo alt som er om dagen. Avanti Media eksisterer fint i dag ogsaa de, saa tror neppe det hjalp aa politianmelde de. Det som hjelper er: Betal regningen deres, som dere selv er skyld i, og send et Rekommandert brev med oppsigelse den DAGEN dere vil ut av avtalen. Da har dere alt paa det rene. Hjelper aldri aa sende mail om slikt. Men slutt aa jamre over ting dere kan for selv. Skammelig oppforsel fra voksne mennesker...

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er bare pisspreik!!! Så lenge folk fra din bransje scanner listene med nyregistrerte fra Brønnøysundregistrene for å kaste seg over nyetablerte og uerfarne, utgir seg for å være noen andre enn det de egentlig er, forfalsker lydopptak, svarer uriktig eller er unnvikende på spørsmål fra kunden/offeret, så er det da faen ikke rart slike saker dukker opp!!!!!
      Når dere "selger" produkter på en slik måte at kunden/offeret ikke veit hva vedkommende sier ja til, ja da er det skammelig oppførsel fra selgers side!
      Det er skammelig er at slike igler som dere bedriver denne slags virksomhet, som ender opp med at folk flest betaler for dritten bare for å bli ferdig med det!
      At Avanti Media fortsatt eksisterer, betyr bare at lovverket er for svakt, og at norske folk er for snille og heller betaler for å bli ferdige med saken enn å ta det videre!
      Jeg hadde sporet opp eiernes adresser og var klar til avlegge dem et besøk, da kravet(heldigvis for både dem selv og meg) ble trukket. På daværende tidspunkt var jeg klar for å avlegge de vandrende hemoroidene et besøk, som jeg var klar over hadde endt opp med fengsel og tap av jobb for min del,og lengre sykehusopphold for deres del.

      Slett